Ce a facut Rusia cu McDonald’s după plecarea companiei din țară. Transformarea te va face să râzi
Toate retaurantele McDonald’s sunt acum închise în Rusia, parte a unui val de companii care părăsesc țara după ce invazia Ucrainei a provocat sancțiuni din partea Occidentului. Dar o alternativă locală, „Unchiul Vania”, pare să se pregătească să ia o bucățică din afacerea rusească cu burgeri, cu un logo ciudat de familiar. Ideea „genială” i-a aparținut președintelui Dumei de Stat, Viaceslav Volodin, care acuză lanțul de restaurante de imperialism toxic.
Restaurantele McDonald’s devin „Unchiul Vania”
Într-o cerere de înregistrare a mărcii comerciale depusă la 12 martie, logo-ul galben și roșu al „Unchiul Vania” arată aproape identic cu emblematicele Arce de Aur ale McDonald’s, dar înclinat la 90 de grade spre dreapta. Ele formează o parte din litera „B” din alfabetul chirilic, care corespunde cu „V” din „Vania”.
Deși niciunul dintre aceste noi restaurante nu s-a deschis încă, se pare că planul este de a prelua restaurantele McDonald’s existente și închise. Noul restaurant își ia numele de la piesa de teatru din secolul al XIX-lea „Unchiul Vania”, scrisă de celebrul dramaturg rus Anton Cehov.
Viaceslav Volodin, președintele Dumei de Stat a parlamentului rus, a declarat săptămâna trecută că brandurile rusești ar trebui să preia locațiile McDonald’s.
„Au anunțat că se închid. Ei bine, bine, se închid. Dar mâine în acele locații ar trebui să avem nu McDonald’s, ci Unchiul Vania.
Trebuie păstrate locurile de muncă și trebuie reduse prețurile.”; declara Viaceslav Volodin, președintele Dumei de Stat.
De asemenea, oficialii au declarat că Rusia poate ignora brevetele deținute de entități din țări pe care Moscova le consideră ostile. Președintele rus Vladimir Putin a aprobat săptămâna trecută un plan de naționalizare a afacerilor deținute de străini care au părăsit țara.
El a declarat că Rusia trebuie să „introducă un management extern asupra companiilor care pleacă și apoi să transfere aceste întreprinderi celor care doresc să lucreze”. Aceste măsuri deschid calea pentru „Unchiul Vania” pentru a umple golul McDonald’s din Rusia.
Gigantul intra în Rusia în 1990
Sosirea în 1990 a McDonald’s în Uniunea Sovietică a atras mulțimile, dar și titlurile ziarelor, devenind un simbol al triumfului Occidentului asupra comunismului la sfârșitul Războiului Rece. Uniunea Sovietică s-a prăbușit în anul următor.
De atunci, lanțul american a câștigat popularitate în Rusia și Ucraina, ambele foste membre ale Uniunii Sovietice. Nouă la sută din veniturile de 23,2 miliarde de dolari ale McDonald’s de anul trecut au provenit din cele două țări.
Compania cu sediul la Chicago a declarat că va continua să plătească salariile integrale pentru angajații din Ucraina, unde McDonald’s avea 108 magazine înainte de război, precum și în Rusia, unde compania avea aproape 850 de magazine și 62.000 de angajați.
Când McDonald’s și-a deschis porțile la Moscova, în urmă cu 32 de ani, directorii și-au exprimat încrederea că vor rămâne în Rusia sovietică, orice s-ar întâmpla, a relatat The Washington Post. De data aceasta, liderii McDonald’s sunt mai puțin optimiști.
Chris Kempczinski, directorul executiv al McDonald’s, le-a spus angajaților că este imposibil de prevăzut când se va putea redeschide compania în Rusia. „Ne confruntăm cu întreruperi în lanțul nostru de aprovizionare, împreună cu alte efecte operaționale”, a spus Chris Kempczinski într-un e-mail adresat angajaților, care a fost dezvăluit la începutul acestei luni.