2024 a fost un an remarcabil pentru infrastructura rutieră din România, cu un număr impresionant de kilometri de autostradă și drum expres finalizați. După mulți ani de așteptare și întârzieri, țara noastră a înregistrat un record istoric în construcția de autostrăzi, ajungând la 200 de kilometri noi în acest an, aproape dublu față de precedentul record din 2013, când s-au inaugurat doar 118 kilometri. Acesta este un semn clar al progresului semnificativ din domeniul infrastructurii, cu impact direct asupra economiei și mobilității cetățenilor.
Unul dintre cele mai importante proiecte din 2024 a fost Autostrada A7, cunoscută și sub denumirea de ”Autostrada Moldovei”. În luna decembrie, circulația rutieră a fost deschisă pe lotul 1 al autostrăzii Ploiești-Buzău, care are o lungime de 21 de kilometri.
Acesta face legătura între Dumbrava și Mizil, în județul Prahova, iar odată cu deschiderea acestui tronson, se va ajunge la 102 kilometri din totalul de 320 de kilometri ai Autostrăzii Moldovei A7. Această autostradă este un proiect de infrastructură major, care va conecta Moldova de Muntenia, un pas important în dezvoltarea regiunii.
Autostrada A7 este primul proiect de autostradă din România care se află în execuție integrală, având 13 loturi ce totalizează 320 de kilometri.
Acest proiect este finanțat prin Programul Național de Redresare și Reziliență (PNRR), un plan ambițios care vizează dezvoltarea infrastructurii de transport din țară între 2021 și 2030.
Conform declarațiilor autorităților, acest proiect va aduce beneficii semnificative, reducând timpii de călătorie și îmbunătățind legăturile între regiuni.
În 2024, România a înregistrat 200 de kilometri noi de autostradă și drum expres, aproape dublu față de recordul din 2013, după cum a precizat Ciprian Dumitru Muscă, președintele ASFOR, pe pagina lui de Facebook.
Aceste realizări sunt dovada unui angajament clar al autorităților pentru dezvoltarea infrastructurii rutiere, iar perspectivele pentru viitor sunt promițătoare. Continuarea lucrărilor la Autostrada A7, dar și alte proiecte majore, vor contribui la conectivitatea țării și la creșterea economică.
Cu toate acestea, rămâne de văzut dacă România va reuși să mențină acest ritm de dezvoltare și în anii următori, având în vedere complexitatea și costurile ridicate ale unor astfel de proiecte.