Câți bani costă schimbarea cauciucurilor pentru iarnă în 2022. Prețurile au crescut considerabil, pentru că vulcanizatorii s-au aliniat și ei la noile scumpiri. Așadar, cât vei plăti pentru schimbarea cauciucurilor de vară cu cele de iarnă, vezi un pic mai jos.
Șoferii din România, odată cu venirea anotimpului rece, trebuie să își schimbe cauciucurile de vară cu cele de iarnă.
Nu au o dată anume până la care trebuie să facă schimbarea, legea prevede doar că pe drumurile acoperite de gheață, zăpadă sau polei mașinile trebuie dotate cu anvelope de iarnă.
Cei care sunt surprinși pe astfel de drumuri cu cauciucurile de vară vor fi aspru pedepsiți. Astfel, șoferii, în această perioadă, sunt preocupați de schimbarea cauciucurilor, însă trebuie să ia în calcul că anul acesta costurile schimbării cauciucurilor vor fi mai mari.
„Au început oamenii să vină încet, încet, urmează să vină valul când temperaturile se vor schimba, dar cei mai prevăzatori s-au prezentat deja” a spus Daiana Mihăilă, șefa unui service auto care schimbă și cauciucurile soșferilor.
Anul trecut, șoferii care au apelat la specialiști pentru îmlocuirea cauciucurilor au plătit în jur de 80 de lei, însă în acest an aceiași operație costă cel puțin 100 de lei.
De asemenea, șoferii care nu își vor schimba cauciucurile de vară cu cele de iarnă și vor fi surprinși pe drumuri de iarnă de către poliția rutieră riscă o amendă de 2900 de lei.
Mulți dintre șoferi, în contextul actual economic, anul acesta vor încerca să își cumpere cauciucuri de iarnă second hand.
Specialiștii spun că nu este indicat, pentru că anvelopele vechi nu mai au aceleași calități ca atunci când au fost noi.
Astfel, șoferii care apelează la anvelope second hand pot afla data de fabricație a acestora citind cifrele disponibile pe ele. Astfel, primele două cifre indică luna fabricării, în timp ce ultimele două cifre indică anul fabricației.
Un alt fapt important atunci când cumperi cauciucuri second hand sunt șanțurile de pe anvelopă cunoscute și ca benzi de rulare.
Aceste benzi de rulare nu trebuie să fie mai mici de 4 milimetri. O adâncime mai mică de 4 milimetri a acestor șanțuri înseamnă că anvelopa respectivă este bună doar de aruncat.
„Benzile de rulare trebuie să fie și ele într-o stare bună, astfel că, trebuie verificate des. Benzile de rulare sunt cele care îndepartează apa care se acumulează între carosabil și anvelopă. Dacă acestea nu mai funcționează cum trebuie, apa nu va mai fi îndepartată, ceea ce va conduce la fenomenul de acvaplanare”, spun experții auto.