La finalul lunii iulie 2021, Renault a raportat cea mai mare pierdere semestrială din istoria sa. Venituri erau reduse cu o treime, în condițiile în care dealerii din întreaga lume au rămas fără mașini din cauza pandemiei. Cât privește producția de autoturisme Dacia, la finalul lui octombrie a scăzut dramatic. Cu toate astea, pe piețele internaționale Dacia stă foarte bine la vânzări.
Rezultatele dezastruoase din luna iulie au evidențiat provocările cu care se confruntă directorul general Luca de Meo. Acesta a fost adus în aceeași lună pentru a revigora o companie afectată de pași greșiți din punct de vedere strategic și de înlăturarea fostului șef Carlos Ghosn anul trecut, acuzat de comportament financiar necorespunzător.
Pierderile nete au ajuns la 7,3 miliarde de euro în iulie, comparativ cu un profit de 970 de milioane de euro în aceeași perioadă a anului trecut. Mai mult de jumătate din pierdere s-a datorat participației de 43% deținută de Renault la partenerul său japonez Nissan. Constructorul japonez raporta, de asemenea în iulie, o lovitură uriașă din cauza pandemiei COVID-19 care a afectat economia mondială.
Veniturile Renault s-au prăbușit în 2021 cu 34%, la 18,4 miliarde de euro, în condițiile în care cererea a scăzut pentru aproape toate mărcile sale pe toate piețele, inclusiv pentru modelele low-cost Dacia, care au avut un succes enorm în ultimii ani.
Compania a avertizat că supracapacitatea excesivă o va obliga să închidă sau să restructureze patru unități de producție din Franța. Noul Ceo a mai spus că va reduce cel puțin 15.000 de locuri de muncă la nivel mondial.
În iunie Renault a obținut un împrumut de urgență de cinci miliarde de euro susținut de guvernul francez. De Meo a mai onfirmat că Renault va reduce costurile cu 600 de milioane de euro în acest an, o treime din totalul vizat până în 2022.
La finele lunii iulie Renault anunța că marca Dacia și-a crescut vânzările cu 24,5%, la 262.814 unități, conform Reuters. Cu toate astea, fabrica de la Mioveni a avut o scădere în producția tututor brand-urilor Dacia la finele lui octombrie.
Procentul de scădere este situat în jurul valorii de 35% faţă de luna octombrie 2020. Bilanțul arată o pierdere de 33.141 de vehicule. La finele lunii trecute de pe poarta fabricii de la Mioveni ieșeau 18.277 autoturisme, un record negativ fără precedent, de când a fost preluată integral de Renault.
Ca și în cazul celorlate brand-uri din portofoliul Renault, producția a fost afectată în principal de lipsa cipurilor, ca urmare a unei crezi generalizate de semiconductoare din China. Deși optimiști, reprezentanții Renault se gândesc cum să-și protejeze investițiile și cum să-și optimizeze cheltuielile și la fabrica românească de la Mioveni.
În ultimul an Dacia a fost nevoită să-și închidă porțile de câteva ori, astfel devansând și termenele de livrare pentru clineți, până la 6 luni, ceea ce se contabilizează în pierderi.