Câte mii de euro costă campania ”Poartă mască”. Guvernul a aruncat cu banii VIDEO

Campania "Poartă mască", sume investite de Guvern

Guvernul României a investit sume importante de bani pentru campania „Poartă mască”. Câți bani a dat statul și cine au fost beneficiarii acestora?

Sume colosale pentru campania „Poartă mască”

Trei agenții de publicitate s-au ocupat de creația reclamelor din campania de anul trecut a Guvernului, care promova purtarea măștilor de protecție. Pentru acestea a fost alocată suma de 40 de milioane de euro, iar campaniile au realizate de agențiile McCann, GMP Advertising și Lion, scrie paginademedia.ro

Costul total de creație ar fi ajuns astfel, conform sursei la suma de 283.000 de euro. Lion Communication ar fi fost firma care a prestat cel mai mult. Grupul din care fac parte Leo Burnet și The Practice a primit pentru creația reclamelor suma de aproape 150.000 de euro.

Grupul condus de Ștefan Iordache a furnizat în mai multe rânduri, în etapele a 3-a (august-septembrie) și a patra (decembrie) ale campaniei „servicii de creație și producție materiale campanie de informare publică combatere COVID. Pentru asta ar fi încasat de la stat sume colosale de-a lungul celor trei  etape ale campaniei. Astfel că, Lions Comunications, ar fi încasat de la stat pentru perioada septembrie suma de 58.000 de euro, 19.000 de euro pentru perioada octombrie și suma de 59.000 de eure pentru luna decembrie.

Sume de bani au fost investite în luna decembrie și pentru materialele în limba maghiară.. Mai exact este vorba despre alți 9.500 de euro.

Cât a încasat GMP Advertising de la stat

GMP Advertising, agenția condusă de Felix Tătaru, a furnizat servicii pentru ultimele faza ale campaniei și materiale din seria „Siguranța la vot.” Valoarea serviciilor plătite de Guvern a ajuns la suma de 78.000 de euro. Banii au venit în două tranșe: 28.000 de euro la începutul lunii decembrie, pentru materialele „Siguranța la Vot”.

Alți 50.000 de euro au fost alocați de Guvern către GMP pe final de decembrie, pentru ultima fază a campaniei de prevenire a răspândirii COVID. În total suma alocata de stat acestei companii pentru promovarea campaniei „Poartă mască” a ajuns la 80.000 de euro.

Alți 60.000 de euro la McCann

Conform aceleeași surse, agenția McCann Erickson, fondată de Bogdan Enoiu, s-a ocupat de reclamele din prima parte a campaniei de prevenire COVID, cu „Poartă Masca”. Statul a plătit către aceasta companie suma de 57.300 de euro, la începutul lunii septembrie.

Campania de prevenire a COVID a fost desfășurată anul trecut cu finanțare de la Guvern. Pentru posturile TV, radio, print și publicații online, bugetul maxim alocat a fost de 40 de milioane de euro, prag care nu va fi însă atins. Din motive care țin de audiența realizată.

Cea mai mare parte a banilor au încasat-o companiile care dețin și posturi de televiziune. Este vorba de 15 milioane de euro, bani pe care îi vor încasa în total. Jumătate a fost deja facturat.

DĂ PLAY ȘI FII MAI INFORMAT DECÂT PRIETENII TĂI