Cât vor costa benzina și motorina în 2020: ce lege se pregătește în Parlament

de: Ciprian Ioana
19 06. 2019

În Parlament a fost depus un proiect de lege referitor la prețul combustibililor. O inițiativă legislativă referitoare la tarifele pentru benzină și motorină a fost înregistrată la Senat și ar urma să intre în dezbaterea aleșilor curând.

Din 2020, benzina și motorina s-ar putea ieftini. Cel puțin așa își propune o inițiativă legislativă depusă la Senat și care ar urma să intre în dezbaterea aleșilor. Proiectul prevede modificarea Codului Fiscal, adică aduce câteva modificări la o lege aflată în vigoare încă din 2015.

Concret, proiectul de lege prevede reducerea accizelor pentru combustibili. Măsura ar reduce prețul benzinei și al motorinei și, pe cale de consecință, va duce la ieftiniri întrucât scad costurile de transport.

Cu cât se va ieftini benzina și motorina în 2020

Modificările propuse în inițiativa legislativă înregistrată la Senat se referă la modificarea Legii 227 din 2015 privind Codul Fiscal, potrivit avocat.net. Proiectul prevede reducerea nivelului accizelor care se aplică în prezent combustibililor.

Se dorește revenirea la valoarea folosită înainte de 2017, an în care a avut loc o majorare a accizelor aplicate benzinei și motorinei. În medie, aceste taxe ar putea scădea, în medie, cu 400 de lei pe tonă. Asta înseamnă că, teoretic, ar putea urma ieftiniri și la pompă, însă totul depinde și de contextul internațional.

Potrivit sursei citate, acciza la benzina cu plumb ar urma să se reducă de la 2.945,75 de lei/tonă, cât e în prezent, la 2.530,17 de lei/tonă, în timp ce acciza pentru benzina fără plumb ar urma să se reducă de la 2.566,71 de lei/tonă (valoarea din acest an) la 2.151,13 de lei/tonă.

În cazul motorinei, acciza scade de la 2.175,24 de lei/tonă (acciza din 2019) la 1.796.53 de lei/tonă.

Toate modificările ar putea intra în vigoare începând cu anul viitor, mai exact, din prima zi a anului. Dacă proiectul devine lege, aceste valori ale accizelor vor fi păstrate vreme de trei ani, până în 2022.

De precizat, însă, că proiectul se află încă în Senat, prima Cameră sesizată.  Pentru a deveni lege, inițiativa trebuie votată și de Camera Deputaților și apoi promulgată de președinte.