ODată cu intrarea în această criză și, implicit, starea de urgență, cele mai afectate ramuri economice au fost HORECA și turismul, fie el local, fie internațional. Cu toate acestea, chiar în pandemie, agențiile de tursim din România au început să dezvolte mai multe oferte, cel puțin pentru turismul local.
Închiderea granițelor nu numai că a dat peste cap planurile de vacanță ale românilor, dar a lovit dramatic tot ce înseamnă business-urile de turism din România, și nu numai. Astfel că, dacă e să ne uităm la procente, rezervările făcute înainte de ianuarie 2020 erau în creștere cu 15 procente față de aceeași perioadă din anii trecuți, iar acum, mai ales după luna februarie, rezervările externe fie au scăzut dramatic, fie au fost anulate într-o proporție covârșitoare.
Astfel că agențiile de turism din România, punânu-și speranțele în măsurile de relaxare anunțate, au început să regândească ofertele pe plan local, și dacă anul trecut, în aceeași perioadă, prețurile erau destul de sus, acum putem găsii sejururi plecând chiar de la 100 de lei, iar cu mai puțin de 200 de lei poți merge într-un sejur în Delta Dunării sau pe Transfăgărășan.
Conform unor date vehiculate zilele acestea și confirmate de Ciprian Constantinescu, presedintele Patronatului Industriei Hoteliere Marea Neagră, România a ajuns pe primul loc în materie de rezervări în turismul local, ceea ce le dă speranțe operatorilor din piață și, bineânțeles profituri pe măsură, în compesație cu pierderile pe care le au și le vor avea în ceea ce privesc rezervările și sejururile externe.
„Suntem pe locul întâi în Europa la ceva: la turismul intern, 93%. Suntem ţara cu turismul intern cel mai dezvoltat acesta: atragerea în piaţa internă a celui mai mare număr de locuitori ai propriei ţări. Piaţa turistică românească este asigurată 93% de cetăţeni români”, a declarat Ciprian Constantinescu.