Cât cheltuiesc părinții români pe haine și rechizite școlare. Suma face gaură în bugetul oricărei familii

Cât cheltuiesc părinții români pe haine și rechizite școlare. Suma face gaură în bugetul oricărei familii
Suma cheltuită de români pe hainSuma cheltuită de români pe haine și rechizite școlaree și rechizite școlare

Majoritatea părinților români sunt de-a dreptul speriați de începerea unui nou an școlar. Rechizitele, hainele și alte obiecte necesare copiilor ajung să le facă o gaură uriașă în buget.

Suma cheltuită de români pe haine și rechizite școlare

Aproximativ 84% dintre români le cumpără copiilor lor haine noi și rechizite la fiecare an școlar. Suma la care se ridică aceste cumpărături este cuprinsă între 500 de lei și 1.000 de lei, arată un studiu GLAMI.ro.

În două săptămâni, elevii se vor bucura de noile achiziții, iar părinții vor strânge din nou buzunarele pentru a-și regla bugetul după ultimele cumpărături. Părinți din toată țara se pregătesc pentru accesorii, haine și obiecte școlare de fel și fel pentru anul școlar 2020-2021. Dacă 84% din părinți își vor înnoi copiii, 51% din ei au un buget între 500 și 1.000 de lei, iar 15% dintre aceștia se gândesc să investească un buget de 4 cifre în cumpărăturile pentru școală. Cele mai importante categorii în rândul lor sunt:

-69% vor cumpăra îmbrăcăminte sport
-55% pantofi sport
-51% materiale şi rechizite şcolare – în timp ce doar
-33% se vor focusa asupra ghiozdanelor
-18% asupra uniformelor

Cumpărăturile pentru noul an școlar, gaura din bugetul familiei. Părinții români lasă la magazine între 500 și 1,000 de lei
Cumpărăturile pentru noul an școlar, gaura din bugetul familiei. Părinții români lasă la magazine între 500 și 1,000 de lei

La ce s-au rezumat cheltuielile în carantină?

Cheltuielile în carantină s-au restrâns la: halate de baie (+1600%), papuci flip-flops (+533%), papuci de casă (+313%), îmbrăcăminte pentru copii (+296%) şi lenjerie de noapte (+187%). În acest context, banii economisiți pentru lipsa transportului zilnic, mâncare pentru pachet sau banii de uz pentru fiecare zi ori ieșiri vin din urmă pentru noile cheltuieli.

  • 31% dintre români au cheltuit mai mult pe cumpărături online datorită carantinei
  • 19% dintre respondenţi au făcut prima lor achiziţie online de modă în lunile martie-aprilie 2020
  • 1 din 2 români sunt motivaţi să cumpere online produse de modă datorită reducerilor şi aproape jumătate dintre ei consideră livrarea gratuită ca fiind cel mai bun stimulent pentru a plasa o comandă online