În contextul în care toate alimentele s-au scumpit substanțial în acest an, românii își lasă aproape toți banii în supermarketuri. Carrefour România, vânzări record după inflația din 2023. Francezii sunt pe urmele Lidl și Kaufland.
Vânzările Carrefour în România continuă să crească și au depășit 1,3 miliarde de euro în prima jumătate a anului, în ciuda “unei inflații alimentare record” în Europa, dar care dă semne de stagnare.
Retailerul francez, care va prelua și hipermarketurile Cora România, a obținut vânzări de 1,326 miliarde de euro (TVA inclus) în primele 6 luni din 2023, mai mari cu 11,5% (+9,8% în termeni comparabili) față de perioada similară a anului 2022.
Astfel, la finele lunii iunie, rețeaua Carrefour în România cuprindea 405 de magazine sub diverse formate, dintre care 43 hipermarketuri și 189 supermarketuri.
Numărul anunțat nu include și cele 18 hipermarketuri și magazine de proximitate preluate de la Cora și care urmează să fie integrate sub brandul propriu la finalizarea tranzacției de preluare.
De asemenea, în aprilie 2023, Carrefour a ajuns la un acord pentru achiziția operațiunilor Cora din România de la grupul Louiz Delhaize, tranzacție estimată să fie încheiată până la finele lui 2023, după obținerea aprobărilor de la autoritățile din domeniu.
Astfel, Carrefour va prelua rețeaua Cora din țara noastră, incluzând 10 hipermarketuri și 8 magazine de proximitate cora Urban, precum și pe cei circa 2.400 de angajați.
Luna acesta, Carrefour a semnat cu grupul belgian Louiz Delhaize și pentru achiziția activelor Cora și Match din Franța, într-o tranzacție de 1,05 miliarde de euro, care include 55 de hipermarketuri și 77 de supermarketuri.
Acum, Carrefour operează o rețea de circa 12.000 de magazine în Europa, din care circa jumătatesunt situate în Franța. Astfel, Carrefour este cel mai mare retailer din sectorul alimentar de pe continent și al doilea la nivel mondial, cu 14.289 de magazine în total la finele lunii iunie 2023.
Grupul francez a raportat vânzări de circa 45,45 miliarde de euro în S1, în creștere cu 11,2% în termeni comparabili față de aceeași perioadă a lui 2022, pe fondul unei performanțe solide în Europa.
“Rezultatele pentru prima jumătate a anului 2023 reflectă execuția rapidă a strategiei grupului, pe fondul unei inflații alimentare record în Europa, care pare să fi atins un vârf în al doilea trimestru”, potrivit Carrefour.
Grupul francez anunță că performanța pe piața din Franța a fost “deosebit de remarcabilă”, cu o mărire de 39% a venitului operațional recurent, precum și cu o majorare de 36 puncte de bază a marjei operaționale.