Care sunt piesele care se vor defecta cel mai repede la o mașină. Iată cât te va ține fiecare în parte

Care sunt piesele care se vor defecta cel mai repede la o mașină. Iată cât te va ține fiecare în parte

Experții auto au întocmit o listă cu piesele ce se defectează cel mai frecvent la mașini. Mai jos aveți și cauzele defectării acestora, simptomele, precum și un preț aproximativ al remedierii acestora.

Care sunt piesele care se defecteză cel mai repede la o mașină. Iată cât te va ține fiecare în parte

Specialiștii auto au făcut lista cu piesele mașinilor care se defectează primele. De asemenea, aceștia au convenit și asupra motivelor pentru care acestea de strică, simptomele după care șoferii își pot da seama că acestea au picat, dar și un cost aproximativ al schimării acestora, cu tot cu manoperă.

1. Turbocompresor

Motivul defectării: Corpuri străine în turbină, lipsa ungerii.

Simptome: Turbocompresorul șuieră sau urlă în timpul accelerațiilor, se arde ulei și iese fum negru prin eșapament, scade puterea.

Cost aproximativ al reparației: De la 1.000 la 3.000 de euro, în funcție de modelul mașinii.

Durată de viață: 180.000 km.

Pont de prelungire a veții turbompresorului: Aceste piese sunt sensibile la ungere insuficientă, astfel că uleiul trebuie să fie schimbat la termen. de asemenea, după sesiuni de conducere sportivă, motorul trebuie lăsat să funcționeze un minut, la ralanti, după ce ați parcat.

Care sunt piesele care se vor defecta cel mai repede la o mașină. Iată cât te va ține fiecare în parte
Care sunt piesele care se vor defecta cel mai repede la o mașină. Iată cât te va ține fiecare în parte

2. Motor și cilindri

Motivul defectării: Ungere insuficientă, cedarea curelei de distribuție, uzuri mecanice anormale, probleme la răcire.

Simptome: Funcționare zgomotoasă, bătăi cu diverse frecvențe, fum mult la eșapament, consum ridicat de ulei.

Cost aproximativ al reparației: De la 8.000 de euro.

Durată de viață: 250.000 km

3. Electronice

Motivul defectării: Temperatură ambiantă foarte scăzută, pătrunderea umezelii sau a uleiului, scurtcircuite, contacte oxidate.

Simptome: Se aprinde la bord martorul luminos de avarie tehnică, motorul funcționează în regim limitat, răspuns necorespunzător la accelerație.

Cost aproximativ al reparației: De la 1000 la 2500 de euro.

Durată de viață: 250.000 km.

4. Cutie de viteze

Motivul defectării: Ulei de transmisie alterat sau pierdut, supraîncălzire, componente cu vicii de proiectare sau fabricație.

Simptome: Cuplarea treptelor nu mai este menținută (se zice popular că sare din viteză), zgomote în funcționarea angrenajelor din cutie.

Cost aproximativ al reparației: De la 4.000 la 9.000 de euro.

Durată de viață: 300.000 km.

Pont: Uleiul din cutia de viteze trebuie schimbat la cel mult 150.000 km.

5. Ambreiaj

Motivul defectării: Uzura intervenită în timpul sau ca urmare a suprasolicitării. Conducere ținând ambreiajul în patinare, precum și ruperi ale arcurilor de pe placă.

Simptome: Turația motorului crește și automobilul nu ia viteză cum ar trebui. Schimbarea treptelor devine dificilă sau imposibilă și un sunet ascuțit.

Cost aproximativ al reparației: De la 400 la 1500 de euro.

Durată de viață: 120.000 km.

Pont: Nu se ține piciorul pe pedala ambreiajului decât când schimbați vitezele. De asemenea, la plecarea din rampă sincronizați cu atenție și rapid cuplarea și eliberarea frânei de mână.

6. Valva EGR

Motivul defectării: Colmatarea cu reziduuri de combustie provenite din gazele de evacuare, debit de gaze recirculate ieșit din parametrii softului, furtunuri poroase.

Simptome: Motor care se îneacă la începutul accelerațiilor, fum de eșapament negru, putere redusă, martor de avarie aprins.

Cost aproximativ al reparației: De la 300 la 1200 de euro.

Durată de viață: 90.000 km.

7. Pompa de apă

Motivul defectării: Lichid de răcire cu compoziție improprie sau în cantitate insuficientă, uzură datorată abraziunii metalice sau a impurităților ducând, eventual, la gripare.

Simptome: Pompa funcționează zgomotos sau pierde lichid pe la furtunuri sau carcasă.

Cost aproximativ al reparației: Prețul unei pompe noi e de aproximativ 300 de euro, reparațiile nu sunt, în general, posibile.

Durată de viață: 150.000 km.

8. Filtru de particule

Motivul defectării: Probleme în dozarea amestecului carburant, reziduuri de ardere dense, combustibil de proastă calitate.

Simptome: Martor al stării filtrului mereu aprins la bord, faze frecvente de regenerare în timpul mersului, motor funcționând în regim limitat.

Cost aproximativ al reparației: De la 1000 la 2.000 de euro.

Durată de viață: 90.000 km.

9. Compresor climă

Motivul defectării: Cantitate prea mică de agent de răcire, ungere insuficientă, impurități în instalație, scurgeri din conducte sau pe la îmbinări. Anual, cam 15% din agentul de răcire se pierde în mod firesc.

Simptome: Eficiență redusă a răcirii aerului, urme de ulei pe carcasa compresorului, funcționare zgomotoasă.

Cost aproximativ al reparației: În jur de 1200 de euro.

Durată de viață: 180.000 km.

10. Alternator

Motivul defectării: Uzarea periilor sau cărbunilor, rulmenți deteriorați, rotor deteriorat, curea de antrenare slăbită.

Simptome: Martor de încărcare insuficientă a bateriei aprins la bord, fluctuații ale luminilor, funcționare zgomotoasă, epuizarea bateriei.

Cost aproximativ al reparației: De la 250 la 700 de euro.

Durată de viață: 100.000 km.

11. Electromotor

Motivul defectării: Uzura intervenită în timp, porniri la rece cu solicitare îndelungată, funcția start-stop mărește nivelul solicitării electromotorului.

Simptome: Funcționare neregulată a electromotorului sau cu turație scăzută, zgomot intens sau chiar ratarea pornirii.

Cost aproximativ al reparației: De la 300 la 800 de euro

Durată de viață: 160.000 km

12. Amortizor

Motivul defectării: Automobil utilizat frecvent cu sarcină mare la bord, tractarea frecventă de remorci grele, erori de montaj.

Simptome: Balans puternic al vehiculului pe suspensie, oscilații repetate, scurgeri de ulei vizibile pe amortizor.

Cost aproximativ al reparației: De la 420 la 660 de euro (pe ambele părți).

Durată de viață: 80.000 km.

13. Frâne

Motivul defectării: Solicitare intensă în conducere sportivă, griparea etrierelor, pătrunderea corpurilor străine la discuri.

Simptome: Scârțâituri, scăderea eficienței și sunet metalic date de consumarea plăcuțelor, aprinderea unui martor dedicat la bord, încălzire anormală a frânelor.

Cost aproximativ al reparației: De la 280 la 470 de euro.

Durată de viață: 60.000 km.

DĂ PLAY ȘI FII MAI INFORMAT DECÂT PRIETENII TĂI