Atenție mare când mergi la cumpărături. Este foarte important să știi la ce truc apelează toți retailerii pentru a gestiona stocurile de marfă. Cum fac să-i determine pe clienții să le cumpere produsele, schema despre care trebuie să afli.
Retailerii români folosesc o strategie subtilă, dar eficientă, pentru a-și gestiona stocurile și pentru a-i stimula pe clienți să cumpere anumite produse. Este utilă pentru ei, dar unii clienți vor zice că se simt păcăliți când vor înțelege ce presupune, de fapt, acest truc.
Este vorba de metoda FIFO, abreviere pentru „First In, First Out”, care înseamnă „primul intrat, primul ieșit”. De precizat că este foarte celebră și folosită de către toți marii retaileri precum Lidl, Kaufland, Ocean, Carrefour și Mega Image.
Schema FIFO presupune așezarea produselor pe raft într-un stil strategic. Mai exact, acest truc presupune ca alimentele care expiră prima dată să fie așezate pe primele rânduri, astfel încât clienții să le cumpere, prima dată, fix pe acelea.
Mai în spate sunt cele care au un termen de valabilitate mai mare, pe care retailerii ar vrea să le vândă abia după ce scapă de cele ce urmează să expire. Astfel, modul în care sunt puse pe raft vor influența alegerea clienților.
Un experiment recent al unui om de radio din România a scos la iveală modul în care sistemul FIFO influențează alegerea clienților. El a observat că produsele expirate sau aproape de termenul final sunt plasate strategic în partea din față a raftului, în timp ce produsele proaspete sunt plasate mai în spate.
Astfel, cei care nu sunt atenți și nu s-au gândit niciodată la această idee se pot lăsa păcăliți și vor cumpăra produsele pe care trebuie să le consume mai repede. A testat asta chiar pe pielea lui și și-a dat seama că este cât se poate de adevărat.
„Știai schema asta de la supermarket? Primul produs de la supermarket expiră la data de 2. 2. Dacă mergem la în spate, o să vedeți că al doilea produs expiră în data de 10.2. Schema se numește FIFO. Le cumperi pe cele proaspete sau pe cele care stau să expire? Ia să ne uităm. Ultimul produs expiră pe data de 14.02”, a scris Andrei Lup pe Facebook.
Se pare, însă, că nu este tocmai o păcăleală, ci o practică normală, pe care o folosesc magazinele din lumea întreagă. Alimentele nu pot avea același termen de valabilitate și nu se vând atât de repede precum își propun retailerii, motiv pentru care sunt nevoiți să recurgă la acest truc.
Clienții care vor afla de acesta trebuie să fie atenți când merg la cumpărături și să verifice mereu termenul de valabilitate. Dacă este unul mult prea scurt și știți că nu veți consuma produsele în timp util, mai bine ați căuta altele în rândurile din spate.
Recent, un magazin din România a devenit rapid viral pe platforma TikTok. Deși a fost deschis de aproape 30 de ani, nu este atât de celebru precum Lidl sau Aucham. Este vorba despre Geolaila, care atrage tot mai mulți clienți datorită prețurilor sale surprinzător de mici.
O familie a vizitat recent acest magazin uriaș, situat foarte aproape de Capitală. Clienții rămân impresionați de experiența de shopping din acest centru, având în vedere că unele produse sunt mult mai ieftine decât în alte magazine.
Per total, după ce au cumpărat un coș plin de produse cosmetice și de curățenie, au scos din buzunar suma de doar 1.036,47 lei.
„Am fost la magazinul viral de pe TikTok, Geolaila, care e în Afumați și am cheltuit 1.036,47 de lei pe un coș de cumpărături plin cu produse cosmetice și de curățenie”, spune un internaut.
Printre ofertele care i-au impresionat pe clienți se numără și: