Care este, de fapt, cea mai mare afacere românească. A avut câștiguri de 270 de milioane euro
Dedeman, cel mai mare business antreprenorial, care este controlat de frații Dragoș și Adrian Pavăl, a făcut în 2019 o cifră de afaceri de peste 8,3 miliarde de lei, în creștere cu 15% față de anul 2018, anunță Ministerul Finanțelor.
Dedeman, cea mai mare afacere românească
Astfel, frații Pavăl au reușit performanța ca pentru al șaselea an consecutiv să adauge un milard de lei cifră de afaceri business-ului din bricolaj. Mai mult decât atât, Dedeman reprezintă în continuare mai mult de jumătate din piața locală de bricolaj, iar prin această poziție este una dintre cele mai mari rețele la nivel regional. De asemenea, Dedeman reprezintă și cel mai valoros brand deținut de acționar români, conform celui mai recent raport făcut de Brand Finance, firmă globală independentă de evaluare și strategie de brand.
Mai mult, și profitul net al companiei a continuat să urce și a ajuns la aproape 1,3 mld. lei sau 270 mil. euro. Ca și exemplu, anul acesta Dedeman a achiziționat birourile The Office din Cluj cu aproximativ 120-130 mil. euro, iar în 2018 a semnat pentru birourile The Bridge din zona Orhideea din București pentru suma de 200 mil. euro.
Cât privește rețeaua de bricolaj, Dedeman a ajuns la începutul lunii martie la o rețea de 51 de magazine, după ce a deschis și o nouă unitate la Slobozia, în urma unei investiții de 11 mil. euro. Rețeaua a ajuns apoi la un total de peste 11.000 de angajați și are în portofoliu peste 45.000 de produse din 11 domenii.
Așadar, doar patru județe ar mai avea de bifat Dedeman pentru a se putea spune că în prezent este în toată țara, fiind astfel neacoperite județele Călăraşi, Covasna, Giurgiu şi Teleorman.
Ce este Dedeman
Dedeman este compania înființată în anul 1992 la Bacău, creată și controlată integral de oamenii de afaceri Dragoș și Adrian Pavăl. Aceasta este liderul național în retailul materialelor de construcții și al amenajărilor interioare. Astfel, Dedeman a devenit liderul pieței de bricolaj încă din 2010, depășindu-i pe germanii de la Praktiker în ceea ce privește vânzările, iar în anul 2012 a ajuns și la un număr mai mare de magazine, în condițiile în care rețeaua Praktiker rămăsese la 27 de unități.