Deşi o călătorie cu metroul poate părea banală făcând parte din rutina zilnică, din ce în ce mai mulţi turişti străini vin săă viziteze cea mai adâncă staţie de metrou din lume. Este cu adevărat impresionantă, călătoria durând aproximativ 10 minute cu scările rulante şi 53 de secunde cu liftul.
Puţini dintre călătorii bucureşteni ştiu care este cea mai adâncă staţie de metrou din lume. Dacă în capitala României, Eroilor 2 este vedeta la acest capitol, cu o adâncime de 20 de metri, în fruntea clasamentului la nivel mondial se află Hongyancun din Chongqing, China.
Este considerată o adevărată minune a ingineriei moderne, specialiştii săpând nu mai puţin de 116 metri în pământ. Practic, aceasta măsoară cât o clădire cu 40 de etaje, devenind rapid şi o atracţie turistică de top.
Călătoria cu scările rulante până pe peron durează 10 minute, în timp ce liftul de poate duce acolo în doar 53 de secunde. Mulţi dintre călători se plâng că această diferenţă de nivel le înfundă urechile. Situată pe liniile 5 și 9 ale metroului Chongqing, staţia Hongyancun a fost săpată într-un munte, iar proiectarea sa a fost extrem de dificilă.
Construcția a durat 5 ani, fiind începută în august 2017 şi inaugurată abia în 2022. Din ce în ce mai multe persoane vizitează Chongqing doar pentru a coborî în stația Hongyancun, în timp ce localnicii se bucură de confortul adus în zonă de metrou. Bineînţeles, experţii chinezi s-au gândit şi la situaţii de urgenţă, când staţia ar trebui evacuată rapid. Astfel, au fost construite opt scări rulante.
Cea mai adâncă stație de metrou din Europa este stația Arsenalna din Kiev, Ucraina. Situată la o adâncime de 105,5 metri, a fost deschisă în anul 1960 și face parte din linia Sviatoșinsko-Brovarska.
Conform experţilor, adâncimea impresionantă este datorată poziționării geologice, fiind situată pe malurile înalte ale râului Nipru. Astfel, pentru a ajunge la peron, călătorii folosesc două scări rulante foarte lungi, coborârea durând aproximativ cinci minute.
Este important de precizat că inițial stația a fost construită cu scopuri strategice și de securitate, în contextul Războiului Rece, pentru a oferi adăpost în eventualitatea unui atac nuclear. Acum, Arsenalna este un adevărat punct turistic.
Titlul de cea mai adâncă staţie de metrou din România o primeşte Eroilor 2. Cu o lungime de 300 de metri, şi o adâncime de 20 metri, staţia este impresionantă. Muncitorii au săpat sub caseta de acumulare a Râului Dâmboviţa cam cât un bloc cu 7 etaje.