Carburantul se scumpește din octombrie 2021. Vești crunte pentru toți șoferii români

Carburantul se scumpește din octombrie 2021. Vești crunte pentru toți șoferii români
Criza ca efect al Brexit-ului. Prețurile petrolului au ajuns la 80 de dolari pe baril

Datorită crizei globale România resimte zilele acestea noi majorări și la prețul pentru carburanți. Fie că vorbim de benzină, fie de motorină, prețurile au crescut vetiginos în piață. Specialiștii din piața de carburant spun că este doar începutul și că noi majorări vor fi regăsite și în perioada următoare.

Prețurile la carburanți într-o creștere progresivă

Criza gazelor naturale este din ce în ce mai pregnantă în toată Europa. Unul din efectele adiacente este și creșterea prețurilor la carburanți, aceasta datorându-se, într-o anume măsură, și Brexit-ului, spun specialiștii din piață. În România efectul crizei de carburanți se regăsește la pompă. În acest moment românii plătesc peste 6 lei litrul de benzină. În ceea ce privește motorina există previziuni de creștere la peste 7 lei, ca și în cazul benzinei.

În ultimele trei săptămâni au fost majorate prețurile la carburanți cu cel puțin 19 bni pe litrul de benzină. De cealaltă parte, în cazul motorinei, șoferii spun că au resimțit o creștere de cel puțin 20 de bani pe litru, în ultimele 3 săptămâni, iar trendul de creștere se menține și pentru perioda următoare.

„Prețul mediu al unui litru de benzină a crescut cu 2,7%, iar motorina s-a scumpit cu 3,8 la sută. Ceea ce înseamnă că un plin costă în acest moment cu 8, respectiv 11 lei, mai mult decât luna trecută.

Efectele scumpirii carburanților le vom resimți în tot ceea ce cumpărăm și folosim în viața de zi cu zi.”, spune Adrian Negrescu, analist economic.

Criza ca efect al Brexit-ului. Prețurile petrolului au ajuns la 80 de dolari pe baril

Marea Britanie trece printr-o criză, când vine vorba de carburanți. Companiile petroliere au subliniat că există o mulțime de combustibil disponibil. Dar, problema cheie este că nu există suficienți șoferi pentru a-l livra, prin Europa, trecând prin Marea Britanie.

Se estimează că în Anglia există o lipsă de peste 100.000 de șoferi. În acest caz, benzina este doar cea mai recentă industrie afectată. Conducătorii de cisterne de combustibil au nevoie de calificări suplimentare de siguranță în plus față de permisul HGV pentru a putea transporta substanțe chimice precum benzina.

Această problemă face ca transportul în Europa să fie într-un impas major. Criza a crescut costurile energiei electrice în Uniunea Europeană înainte de iarnă. Ca urmare s-au impus restricții privind utilizarea energiei în China și creșterea prețurilor la petrol, gaz natural și cărbune.

Toate aceste probleme au generat o creștere a cererii de energie de la nivelurile minime afectate în profunzimea crizei coronavirusului. Efectul a fost creșterea la prețurile la petrol, gaze și cărbune, restricțiile în curs de aprovizionare de către cartelul petrolier OPEC și blocajele de transport la nivel mondial. Toate la un loc complică distribuția de carburanți.

Prețurile petrolului au ajuns la 80 de dolari pe baril săptămâna trecută pentru prima dată în trei ani. Prețul la gaze naturale și cărbune a crescut de asemenea vârfurile multianuale. Organizația țărilor exportatoare de petrol și a țărilor aliate se vor întruni săptămâna viitoare pentru a decide dacă se va folosi capacitatea de producție de rezervă pentru a ajuta la stabilizarea prețurilor, conform Reuters.

DĂ PLAY ȘI FII MAI INFORMAT DECÂT PRIETENII TĂI