De câte ori nu ți s-a întâmplat să mergi la cumpărături pentru doar câteva produse și să te întorci acasă cu plasele pline? Niciun detaliu din centrele comerciale în care intrăm nu este întâmplător, tot ce vedem este rezultatul unor cercetări și „secrete” la care clienții nu au acces. Află, din rândurile de mai jos, care sunt capcanele din magazinele Lidl, Kaufland sau Mega Image și alte supermarketuri.
În marile magazine, supermarketuri și hipermarketuri din România, dar și de peste granițe, fiecare detaliu este gândit în așa fel încât să influențeze deciziile de cumpărare ale clienților. De la amenajarea secțiunilor până la amplasarea produselor pe rafturi, totul este planificat strategic pentru a maximiza vânzările și a stimula achizițiile impulsive.
Capcanele din magazinele Lidl, Kaufland sau Mega Image și alte supermarketuri au fost explicate într-un videoclip publicat pe o celebră platformă de social media, pe pagina Niwsion Neuromarketing.
În cele mai multe supermarketuri, vom găsi secțiunea de fructe și legume amplasată aproape de intrare. De ce? Pentru a profita de faptul că, la intrarea în magazin, cărucioarele oamenilor sunt goale, moment în care crește probabilitatea ca aceștia să cumpere mai multe produse.
Alte articole care sunt de regulă plasate la intrare și în puncte strategice de pe culoare, în special în hipermarketuri, sunt produsele de sezon, precum șezlongurile pentru plajă vara sau jucăriile și decorațiunile de Crăciun iarna. Scopul este de a se asigura că clienții observă aceste produse și sunt tentați să le cumpere, ducând astfel la achiziții impulsive.
Pe de altă parte, produsele esențiale, cum ar fi pâinea, sunt de cele mai multe ori puse în spatele unităților comerciale. Astfel, clienții sunt nevoiți să meargă prin întregul supermarket pentru a ajunge la ele, crescând șansele ca ei să cumpere alte produse pe traseu.
O altă tactică de vânzare aplicată este oferirea de cărucioare mari de cumpărături și limitarea disponibilității celor de dimensiuni mai mici. Această strategie îi încurajează pe clienți să-și umple cărucioarele cu mai multe produse decât au nevoie cu adevărat.