Efectele scumpirii prețurilor la furnizarea de energie i-a determint pe mulți să-și caute un alt furnizor. Dar, așa cum se întâmplă de cele mai multe ori, trecerea se face fără a sta prea mult pe gânduri. Se ia în considerare doar oferta de preț. Dar, așa cum avertizează ANRE, există posiblitatea ca asta să ducă la capcane. ANRE explică ce să faci în asemenea situație, mai ales dacă suma este umflată.
Odată cu trecerea la piața liberă de energie electrică, prețurile la factura de energie au explodat. Asta a însemnat că, fiecare furnizor, în funcție de costurile sale, a putut să mărească factura la energie.
De altfel, asta s-a și întâmplat, iar mulți consumatori casnici au ajuns în postura de căuta un nou furnizor cu oferte mai mici la preț.
Problema, spun cei de la ANRE, că asta ar putea fi capcana de la factura de energie, mai ales dacă suma este umflată. Venind în întâmpinarea unor astfel de situații, ANRE anunță dezvoltarea unei platforme, atât pentru furnizori, dar mai ales pentru clienți:
„Există o platformă, pe care noi e pe cale s-o finalizăm pentru că mai avem ceva de lucru la ea, și doar în câteva săptămâni va fi operațională pentru furnizori, distribuitori, cât și clienți.
În această fază, platforma nu va asigura schimbarea furnizorului din punctul de vedere al clientului în 24 de ore, să nu aibă nimeni așteptarea ca astăzi dacă intră în platformă și își alege un nou furnizor, de mâine va schimba furnizorul. Nu.
Platforma asigură doar partea tehnică, pentru că așa este așa este prevăzut în Directiva europeană, ca până în 2026, toate statele membre trebuie să asigure ca partea tehnică a schimbării furnizorilor trebuie să se efectueze în maxim 24 de ore.”, a explicat vicepreședintele ANRE, Zoltan Nagy-Bege, joi, la Antena 3 CNN.
Una din greșelile pe care le fac consumatorii este lipsa citirii contorului de energie electrică. Deși acest lucru a fost recomandat de fiecare dată, sunt destui cei care nu au ținut cont de asta.
Din păcate, deși există varianta citirii acestuia, clienții se așteaptă ca acest serviciu să fie făcut corect de reprezentanții furnizorului. Atunci când nu se face citirea, sau se face, și se trimite indexul, nu de puține ori acesta apare pe factura de energie, ceea ce duce la umflarea sumelor. Zontan Nagy-Bege a explicat ce se poate aface în această situație:
„Toată lumea are acum un telefon cu care se pot face poze. Important este acum ca în ziua în care se face schimbarea furnizorului, și asta se comunică și clientului, să facă o poză, să-i rămână o dovadă cu privire la indexul contorului.
Dacă unul dintre furnizori va opera altceva, ulterior vom putea corecta acest lucru, dacă cineva sesizează o problemă. De foarte multe ori, sesizând furnizorul despre diferență, se rezolvă la furnizor.
Dar dacă furnizorii nu sunt dispuși să soluționeze problema, atunci recomandarea noastră este să se adreseze autorității și vom verifica noi situația concretă.”, a mai explicat Zoltan Nagy-Bege, vicepreședintele ANRE.
Așadar, mare atenție la cum citiți indexul, dar mai ales la ceea ce primiți pe factură!