Unul din multele lucruri cu care se mândrea Nicolae Ceaușescu era un camion, dar nu orice fel de camion. Cum arăta acesta și ce dotări nemaivăzute până atunci avea?
În anul 1988 s-au exportat cinci astfel de vehicule în Australia pentru 1.500.000 de dolari. Ceaușescu a vrut ca inginerii români să-i facă ceva deosebit, așa că un camion-gigant se preta dorințelor dictatorului. Acesta putea duce o încărcătură de 120 de tone la un singur transport, avea diametrul roților de 3,2 metri, era lat cât șoseaua și cântărea 90 de tone cu bena goală, a cărui înălțime ajungea la 5.4 metri.
Peneurile marca Michelin pe care le deținea costau 10.000 de dolari bucata, susține Adrian Novac, unul din proiectanții camionului. „Erau pneuri speciale, fără cameră, care trebuiau să ţină cel puţin unul-doi ani de rulaj pe drumuri de carieră. Un astfel de cauciuc n-avea voie să se spargă decât dacă vreun buldoexcavator intra accidental cu cupa în el”. Ca să poți ajunge la cabină, era nevoie să te urci pe o scară cu balustradă, iar pentru a ajunge la benă urcai cel puțin 6 metri. Când ploua și se stârngea apa în ea, sursa citată susține că aceasta semăna cu un bazin de înot în toată regula.
„ Erau prevăzute cu două pedale de frână: una de securitate pentru blocarea completă a roţilor şi o frână dinamică bazată nu pe frecare, ci pe disiparea sub formă de căldură a energiei cinetice. Pe pante lungi, motoarele electrice din roţi deveneau generatoare de curent, însă spre deosebire de Toyota Prius, energia produsă nu se stoca în baterii, ci se disipa prin nişte rezistenţe electrice de frânare puse lateral pe platforma camionului, ca să se răcească de la aer”
Adrian Novac, unul din proiectanții camionului