Când dispar, de fapt, mașinile pe motorină din România. Ce anunț surpriză s-a făcut

Când dispar, de fapt, mașinile pe motorină din România. Ce anunț surpriză s-a făcut
Politica UE de combatere a schimbărilor climatice poate juca un rol în eliminarea combustibililor fosili

Odată lăudat ca „motorul minune”, motorul diesel dispare încet în Europa. Asta se întâmplă în ciuda popularității sale peste medie în Germania, Franța și Italia. Motivul este simplu, cumpărătorii de mașini găsesc alternative mai bune cu emisii mai mici de CO2, decât mașinile diesel. De altfel dezideratul CE este de a elimina cât mai repede tot ce înseamnă mașini pe combustibili fosili. Efectul acestei decizii se va resimți și în România în următorii ani, conform Ministrului Mediului, Tánczos Barna.

Mașinile diesel vor deveni istorie

Comisarul Uniunii Europene pentru piața internă, industrie, antreprenoriat și IMM-uri Elzbieta Bienkowska a declarat în 2018 că mașinile diesel vor dispărea complet „în câțiva ani”. Oficialul a mai spus că UE ar trebui să se pregătească pentru o revoluție tehnologică în transportul rutier, potrivit Bloomberg. Elzbieta Bienkowska a îndemnat România și alte țări din Europa de Est să sporească rechemările vehiculelor diesel vechi, suspectate că nu respectă standardele privind oxizii de azot.

„Mașinile diesel sunt terminate. Cred că peste câțiva ani vor dispărea complet. Aceasta este tehnologia trecutului ”, a spus Bienkowska într-un interviu.

Potrivit comisarului UE, scandalul emisiilor auto ar putea ajuta UE să se pregătească pentru o revoluție tehnologică în transportul rutier. Europa încearcă să păstreze cu greu poziția de lider pe piața mondială a autoturismelor în fața concurenței din SUA și China.

Politica UE de combatere a schimbărilor climatice poate juca un rol în eliminarea combustibililor fosili

Exită deja un proiect de regulament al Uniunii Europene de elminare a noxelor. Prin acest proiect se oferă stimulente pentru ca producătorii de automobile să treacă la vehiculele electrice.

Între timp, Elzbieta Bienkowska a intensificat amenințările legale împotriva mai multor țări din UE. Amenințările aveau legătură cu aplicarea laxă a normelor europene convenite anterior.

Normele sunt menite să asigure producătorilor de automobile respectarea limitelor de NOx. Pe 17 mai 2018, Comisia Europeană a decis să sesizeze Ungaria, Italia și România către Curtea de Justiție a UE cu privire la nivelurile persistente de particule.

”În aglomerarea din București, valorile limită zilnice au fost depășite în mod persistent, de când legislația UE a devenit aplicabilă României și în 2016, în 38 de zile.

Avem state membre precum România, Slovacia și Polonia, unde rata de rechemare este extrem de redusă. (…) Nu vrem ca acele părți ale Europei să fie pline de mașini diesel vechi ”, declarat CE in 17 mai 2018, într-un comunicat.

„Mașinile diesel din România vor dispărea în 10–15 ani”

Au existat mai multe sesizări și amendări a situației poluării din România. Ulterior, autoritățile au decis să treacă la acțiuni drastice.

Deși gradul de poluare este încă mare, Ministrul Mediului, Tánczos Barna, este optimist. Barna dă o dată, aproximativ, concretă de la care mașinile diesel vor dispărea de pe șoselele României.

„În 10 – 15 ani în România nu se va mai pune pe piață nicio mașină cu motor diesel sau pe benzină. Totul se va transforma în niște scheme financiare de contribuție sau beneficii. Cine nu îndeplinește normele va plăti, iar cei care vor să le îndeplinească vor fi sprijiniți financiar.

Vom fi obligați să respectăm anumite standarde de emisii de CO2. Va exista un fond social de climă care va ajuta acele gospodării, acei oameni sau acele companii care nu pot îndeplini anumite condiții astfel încât să le poată îndeplini.”, anunță ministrul Mediului, Tánczos Barna.

Renault prezice sfârșitul combustibilului fosil

Sfârșitul motoarelor diesel ar putea fi aproape după ce Renault a declarat că intenționează să-l scoată din producția de serie. Renault spune că motoarele diesel vor dispărea din majoritatea mașinilor sale europene. Declarațiile erau date pe surse pentru Reuters, anunțul venind după ce producătorul analizase costurile respectării standardelor mai stricte de emisii în urma scandalului Volkswagen. Reevaluarea a fost prezentată la o ședință internă în 2016.

În 2015 VW a admis software-ul de inginerie pentru a înșela testele de emisii diesel din SUA. În următorii ani repercusiunile i-au obligat pe marii producători auto europeni să rescrie planuri strategice cu care își vor forma viitorul în anii următori.

Renault și rivalul său intern Peugeot, au început inițial să-și apere viabilitatea viitoare după ce a izbucnit criza VW. Dar, ulterior, și-au regândit planurile. Astăzi vedem o creștere în dezvoltarea de tehnologii ecologice și producția de mașini electrice.

Până în 2035, mai spun specialiștii, mașinile diesel și pe benzină vor dispărea, iar mașinile electrice vor fi preponderent pe piața de profil.

DĂ PLAY ȘI FII MAI INFORMAT DECÂT PRIETENII TĂI