Ultima zi a lunii martie va aduce o mare bucurie pentru șoferii bucureșteni. Anunțul pe care îl așteaptă de aproape jumătate de an a venit: se reia circulația pe Podul Grant, lucrările de reabilitare și consolidare au fost finalizate. Tot atunci își vor relua și tramvaiele circulația pe cele două sensuri.
Din octombrie 2023, circulația în Capitală a fost dată peste cap, după închiderea parțială a Podului Grant, pe sensul din Crângași spre Turda. După aproape șase luni de restricții, cozi și rute ocolitoare, lucrurile vor reveni la normal.
Anunțul a fost făcut în urmă cu puțin timp, de Nicorel Nicorescu, consilier general al Muncipiului București.
Printr-un mesaj publicat pe o platformă de social media, acesta a transmis că de duminică, 31 martie, se reia circulația pe Podul Grant, lucrările de reabilitare și consolidare au fost finalizate. Tot atunci își vor relua și tramvaiele circulația pe cele două sensuri, fără macaz.
Podul Grant a fost închis parțial în octombrie 2023, când au început lucrările de reabilitare și consolidare a structurii, ce era „în pericol de prăbușire”, a punctat Nicorescu.
„De duminică se va putea circula din nou pe Podul Grant din Capitală, pe firul Crângaşi-Turda.
Va fi reluată şi circulaţia tramvaielor de pe linia 41, pe ambele sensuri, fără macaz.
Lucrările la Podul Grant au început în octombrie 2023, cu scopul de a reabilita și consolida structura care se afla în pericol de prăbușire. Podul, care facilitează atât circulația vehiculelor, cât și a tramvaielor, a necesitat intervenții ample pentru siguranța și fluidizarea traficului”, a scris consilierul general al Muncipiului București.
La mijlocul lunii februarie, primarul Nicușor Dan vorbea despre stadiul lucrărilor, afirmând că la pasajul principal, traversele liniei de tramvai sunt montate în proporţie de 80%, iar şinele pentru linia de tramvai în proporţie de 70%.
„Stadiul lucrărilor la Podul Grant. La pasajul principal: Traversele liniei de tramvai sunt montate în proporţie de 80%, iar şinele pentru linia de tramvai în proporţie de 70%.
Se lucrează şi la pasajul pietonal, respectiv la grinda parapetelor, urmează realizarea hidroizolaţiei, asfaltarea, montarea bordurilor şi realizarea parapetelor”, declara Nicuşor Dan.