O apariție bizară i-a pus pe gânduri pe mulți călători. Ce spun bucureștenii despre sacii misterioşi care se află în tramvaie? S-a aflat ce conțin, de fapt.
Încă de la începutul acestui an, cei care călătoresc cu tramvaiele STB în Capitală au observat o prezență misterioasă printre scaune.
Unora, sacii misterioşi care se află în tramvaie le-au stârnit doar curiozitatea, alții, însă, s-au gândit că ar putea fi un motiv de îngrijorare. Nu a durat mult până când oamenii au apelat la ajutorul internetului pentru a elucida misterul.
Pe o platformă de social media a apărut o fotografie cu un astfel de sac, înghesuit între perete și spătarul unui scaun și o întrebare: Ce este înăuntru?
„De ce multe tramvaie au acești saci?”, a întrebat persoana care a publicat și fotografia.
„Am văzut și eu ,dar niciodată nu am știut ce și ptr ce sunt ! Poate ne răspunde cineva fără să facă mișto ,e doar curiozitate!”, „De ce nu v-ați uitat ce conține?”, au completat alți internauți.
Te-ar putea interesa și: Când ai voie să conduci pe linia de tramvai. Detaliul care te scapă de o amendă usturătoare
Nu a durat mult până când a venit și explicația. Sacii ar fi plini cu nisip, material ce poate fi folosit pentru a împiedica înghețarea șinelor.
„În sacii ăia e nisip , le ajută la pornire și frânare .. datorită sezonului și a clorurii de calciu cu care dau nenorociții ăștia pe stradă patinează foarte tare”, „Practic fără acel nisip în perioadele când este patinaj tramvaiul nu ar mai avea aderenta la accelerare/frânare. Sunt perioade în care tramvaiul urca foarte greu anumite rampe, poduri și se oprește la fel de greu, de aceea nu este recomandat sa execuți virajul la stanga în fata acestui vehicul”,
„Tramvaiele sunt dotate cu 4 nisipare (niște recipiente sau cutii) , care sunt amplasate 2 în față și 2 în spate sub anumite scaune , care sunt legate printr-o instalație electrică , la panoul de comandă al conducătorului de tramvai (bord) iar dl. conducător le acționează atunci când este mâzgă pe linie , printr-un buton care acționează nisiparele printr-un contact electric și curge nisipul pe linie, astfel ajutând ca roțile să nu mai patineze. Este ca atunci când este gheață și punem nisip să nu alunecăm și să cădem”, au explicat internauții.
Te-ar putea interesa și: Oraşul din România care are primele tramvaie noi de la Revoluţie. Sunt fabricate la Arad