Brandul celebru din mall-uri care dispare din toată țara. De ce s-a luat această decizie

Brandul celebru din mall-uri care dispare din toată țara. De ce s-a luat această decizie

După aproape două decenii, brandul de încălțăminte Bata iese de pe rafturile din România. Acesta este operat de Eugen Păturan, iar francizatul a închis recent ultimele trei magazine care mai existau. La un moment dat existau 12 magazin sub acest brand pe plan local.

Brandul care a dispărut din magazine

Antreprenorul care a dezvoltat pe plan local brandul de încălțăminte Bata în franciză, Eugen Păturan, a închis recent ultimele sale unități sub această marcă, trei la număr. Acesta spune că a ajuns la această decizie din cauza pandemiei și relației sale cu furnizorul.

„Am închis ultime­le trei maga­zi­ne Bata pe care le mai aveam în Ro­mâ­nia, e vorba de cel din mallurile Bănea­sa Shopping City şi AFI din Bucureşti şi cel din Iulius din Cluj-Napoca. Eu ope­­ram în franciză şi nu mă mai potri­veam cu consuma­torul. Trebuia să iau ce marfă îmi dădea francizorul şi nu ne mai potri­veam ca modele, aşa că nu mă puteam mişca“, spune omul de afaceri.

Brandul și-a făcut apariția în țara noastră în anul 2003, iar atunci când era cel mai cunoscut, iar afacerea mergea excelent, ajunsese la 12 unități sub numele Bata. Între timp, Eugen Păturan a mai închis din magazin. Pandemia a fost „cireașa de pe tort”, însă într-un mod negativ, care a pus capac situației. În timpul acesteia trebuia să plătească, în continuare, chirie pentru magazinele sale în mall-uri, lucru care nu s-a meritat.

Branduri românești care au dispărut în ultimii ani

De regulă, cauzele pentru care un brad dispare sunt falimentul, tranzacțiile sau insolvența. Un alt brand de renume care și-a pus lacătul pe ușă este Casa Brutarilor, deținută de Dragoș Serb. Din cauza pandemiei, vânzările scăzuseră cu 80%, iar afacerea a căzut. Cele mai multe magazine, 32 la număr, erau amplasate stradal, în zone cu trafic pietonal. Atunci când s-au impus restricțiile, traficul a scăzut.

Un alt mare brand care a ajuns în faliment este bricolaj Ambient, la un moment dat unul dintre cei mai mari din acest domeniu. Acum, după ce administratorul judiciar Sibinsolv a solicitat intrarea în procedura de faliment, compania își va încheia activitatea. În 2008 avea peste 2.500 de angajați și afaceri de peste 850 de milioane de lei.

Bancpost este alt nume mare care s-a „evaporat” în ultimii ani. După circa trei decenii de activitate, Bancpost a dispărut de pe piață în anul 2019, după ce a fost preluat de Banca Transilvania. Înainte, Bancpost era deținut de grupul elen Eurobank Group.

Urmăriți Playtech.ro și pe