Boc vrea revoluția transportului: ce a pus la cale cu alți primari?

de: Diana Radu
05 04. 2019

Alianța Vestului continuă să investească în infrastructură pentru a le oferi clujenilor și nu numai tot confortul din punct de vedere al transportului.

Astfel, Cluj va avea metrou, dar și un tren metropolitan care va face legătura cu localitățile vecine. În acest sens, Emil Boc, primarul Clujului, împreună cu alți șase edili au semnat acordul de asociere în vederea realizării primului pas necesar demarării proiectelor metroului şi al trenului metropolitan.

„Am semnat astăzi, împreună cu primarii comunelor Gilău, Floreşti, Baciu, Apahida, Jucu şi Bonţida, acordul de asociere privind realizarea în parteneriat a studiilor de prefezabilitate, fezabilitate, impact asupra mediului şi evaluarea strategică adecvată pentru trenul metropolitan şi metrou”, a declarat Emil Boc.

Cluj va avea tren metropolitan

Proiectul futurist urmează să fie realizat în două etape, primul pas presupune realizarea trenul metropolitan pe infrastructura actuală. Mai exact, va fi implementat un sistem de transport rapid, pe o lungime de aproximativ 43 de kilometri.

„Acest proiect de investiţii reprezintă un pas semnificativ pentru dezvoltarea socio-economică a zonei metropolitane Cluj-Napoca şi are ca obiectiv asigurarea unor servicii de mobilitate de calitate ridicată pentru populaţia zonei metropolitane, precum şi un transport eficient înspre şi dinspre Cluj-Napoca”, a scris Emil Boc pe pagina sa de Facebook.

Trenul va opri în stațiile actuale, dar se vor mai adăuga câteva stații de oprire în zonele: Baciu, Tetarom pe str. Tăietura Turcului şi la podul Ira pe str. Aurel Vlaicu.

De asemenea, clujenii vor beneficia și de alte facilități, precum: bănci în zonele de aşteptare, toalete, puncte de procurare a biletelor (automate/case), etc.

Cluj va avea metrou

Metroul din Cluj-Napoca este prevăzut să circule pe pe axa vest-centru-est, adică va trece prin principalele puncte de interes. Mai exact, va porni de la Gilău până la podul Ira, pe o lungime de aproximativ 16 kilometri.

„În prima parte se va realiza legătura dintre comuna Floreşti şi Podul Ira pe următorul traseu propus: zona de sud a comunei Floreşti – viitorul spital regional de urgenţă – centrul comercial Vivo – cartierul Mănăştur – centrul oraşului Cluj-Napoca şi zona de est a oraşului, respectiv zona Aurel Vlaicu/Podul Ira. A doua etapă a realizării metroului vizează crearea legăturii dintre comunele Floreşti şi Gilău”, a explicat Boc.