BMW a depășit Mercedes și Audi în lume, dar se pare că în țara noastră situația este una diferită. BMW a prezentat ieri rezultatele comerciale pe anul trecut, ocazie cu care a confirmat revenirea acestei mărci pe poziția dominantă de lider al pieței. S-a întâmplat după ani în care bavarezii de la BMW au fost nevoiți să accepte supremația mărcii Mercedes-Benz.
Însă în România, statistica este puțin diferită, întrucât aici BMW a fost depășită de marca Mercedes-Benz, deși cu numai 15 unități. Însă rezultatele comerciale pentru anul 2021 indică faptul că grupul din Munchen se poate lăuda cu titlul de lider al mărcilor premium la nivel mondial. Anul trecut s-au vândut nu mai puțin de 2.521.525 autoturisme BMW, Mini și Rolls-Royce. Din acest total, 2.213.795 autoturisme au aparținut mărcii de bază a grupului, fiind peste rezultatul de 2.093.476 unități al Mercedes-Benz și mult deasupra celor 1.680.512 autoturisme Audi.
Grupul din Munchen pornește anul acesta cu mari șanse de a-și menține și pe viitor poziția fruntașă în clasament, având în vedere că victoria BMW a venit pe fondul unei creșteri a vânzărilor cu 9,1%.
„În ciuda problemelor de aprovizionare și a pandemiei continue am avut un rezultat bun de vânzări în 2021, datorat unei performanțe operaționale puternice și unei game excelente de produse” a declarat Pieter Nota, membru al Consiliului de Administrație al BMW AG și șef al vânzărilor grupului.
Oficialul a dezvăluit că unul dintre vectorii care au ajutat ca BMW să își depășească rivalii l-au reprezentat mașinile electrice. În 2021, BMW a vândut peste 100.000 de mașini 100% electrice și aproximativ 220.000 hibride cu încărcare la priză (PHEV). Rivalii de la Mercedes-Benz au livrat clienților 99.310 mașini electrice, iar Audi a livrat 81.894 astfel de mașini.
Situația este însă un pic diferită față de ce se întâmplă la nivel mondial, astfel că la noi Mercedes-Benz a reușit să depășească BMW cu 15 unități. Aici, Mercedes-Benz a comercializat 3.290 de mașini, BMW a fost căutată de 3.275 de clienți, iar Audi de 1.712.
Totuși, de remarcat este faptul că, în ce privește mașinile electrice 100%, românii au preferat tot marca BMW, care a comercializat 148 de unități, în vreme de Mercedes-Benz a comercializat 134. Mercedes-Benz a depășit însă rivalul BMW la capitolul vehicul hibride cu încărcare la priză, livrând 552 de astfel de autoturisme, față de 354.
La noi în țară, în afară de cele trei mărci germane anunțate, clasamentul zonei premium a pieței auto include branduri precum Volvo (975 unități), Land Rover (509 unități), Porsche (285 unități), Lexus (205 unități), Jaguar (118 unități) sau Maserati (24 unități).