Orașele aglomerate au nevoie de mijloace de transport alternative. Iar Bucureștiul este unul dintre ele. Numai că nu e cel mai sigur loc în care să nu ai nicio problemă cu hoții de biciclete.
Poliția Capitalei vine cu un bilanț rușinos pentru cel mai mare oraș din România, ca număr de locuitori. În Capitală se fură, în medie, câte o bicicletă zilnic. Fenomenul este unul îngrijorător, iar autoritățile nu prea vin cu soluții.
Dacă te-ai dat cu bicicleta prin București, sigur ai la tine un lanț anti-furt, pentru momentele în care îți lași bicicleta undeva. Dar hoții sunt inventivi și au găsit metode prin care reușesc să taie aceste lanțuri. Nu puține au fost cazurile în care cineva și-a lăsat bicicleta la intrarea într-o terasă și apoi nu a mai găsit-o.
Datele Poliției Capitalei arată că, numai în primele cinci luni ale anului, în București au fost furate 280 de biciclete. Asta înseamnă, în medie, cel puțin o bicicletă care ajunge zilnic pe mâna hoților.
Puține astfel de mijloace de transport alternative sunt recuperare. Polițiștii au recuperat doar 36 de biciclete. Celorlalte li s-a pierdut urma.
Situația a fost asemănătoare și anul trecut. În 2018, polițiștii din București au deschis 989 de dosare penale pentru furt de biciclete. Adică aproape 1.000 de persoane care au reclamat faptul că li s-a furat bicicleta.
Din cele aproape 1.000 de biciclete furate anul trecut, polițiștii au recuperat doar… 174. Iar asta înseamnă că incidența furturilor a fost și mai mare anul trecut: o medie de două biciclete furate pe zi în Capitală.
De la începutul anului, Poliția Capitalei a deschis 280 de dosare penale, iar până în prezent, au fost recuperate 36 de biciclete. Media în această situație este de cel puțîn o bicicletă furată pe zi. Polițiștii au și câteva sfaturi.
Ar fi bine să nu cumperi biciclete de la colț de stradă, de la persoane neautorizate, pentru că s-ar putea să fie furate. Nici măcar site-urile de anunțuri nu sunt de încredere. Cel mai bine e să mergi în magazin, acolo de unde primești și garanție și toate actele necesare care atestă proveniența bicicletei.