Bianca Andreescu, în topul celor mai rentabili sportivi, lângă Messi și Ronaldo. Cum se situează rivala Simonei Halep

de: Ștefan R. Apostol
29 09. 2020

Leo Messi, este unul din cei mai importanți sportivi ai acestui secol. Este considerat sportivul cel mai profitabil pentru reclamele de pe rețeaua de socializare Instagram. În acest top o regăsim și pe jucătoarea româncă, Bianca Andreescu. Studiul făcut analizează 6.000 de sportivi din 21 de discipline diferite pregătit de compania Nielsen și SportsPro.

Topul celor mai rentabili sportivi, Bianca Andreescu lângă Messi și Ronaldo

Toate postările sociale și digitale de la sportivi, echipe și ligi în perioada 1 august 2019 – 1 august 2020 au fost examinate pentru calitatea lor de promovare a mărcii. Peste 25.000 de organizații sportive și sportivi au postat în această perioadă. Au promovat peste 7.000 de mărci pe platforme, inclusiv Facebook, Instagram, TikTok, Twitch, Twitter, VK, Weibo și YouTube.

Platforma anuală 50MM SportsPro a fost extinsă pentru prima dată pentru a încorpora mărci și proprietăți, precum și sportivi. Astfel s-a reușit crearea unei imagini clare și completă a valorii în marketingul sportiv.

Jucătorul Barcelonei se află în fruntea acestei liste care măsoară atât numărul de adepți pe rețeaua socială Instagram a fiecărui sportiv, cât și relevanța acelor rezidenți, conversația generată de actualizările sale și rentabilitatea economică pe care o dă sponsorilor.

Conform studiului Leo Messi acumulează 167 de milioane de utilizatori pe Instagram. Aceștia au crescut cu 27% în ultimul an, cu 37% postări sponsorizate.

Leo MEssi este numărul unu în acest top

Conduce această clasificare cu un total de 115 puncte în studiul realizat, care analizează domeniul său de aplicare, relevanța, rezonanța și rentabilitatea economică.

Cum se situează Bianca Andreescu, rivala Simonei Halep

În acest top, realizat de Nielsen și SportsPro, o regăsim și pe sportiva canadiancă, de origine română, Bianca Andreescu, cu 107 puncte, în urma lui Cristiano Ronaldo, cu 113 puncte atacantul Los Angeles Lakers LeBron James, cu 110 puncte acumulate.

În clasament mai sunt jucătorul de cricketerul indian Virat kohli cu 109 puncte. În același clasament, în urma Biancăi îl regăsm pe fotbalistul brazilian din PSG francez Neymar Junior cu 107 puncte.

Bianca Andreescu, jucătoarea canadiancă, de origine română, în topul #50MM

Această listă îl include și pe mijlocașul argentinian de la Juventus Paulo Dybala, pe locul 10. Singurul spaniol pe listă este jucătorul de tenis Rafa Nadal, care se află pe locul 28 din 50 de sportivi selectați, cu un scor în această clasificare de 79. Ceea ce pare bizar este că în topul realizat de cele două companii Simona Halep nu este menționată deloc.

Cu toate că nu se află în acest top, Simona Halep și-a adăugat anul trecut cel de-al doilea titlu Grand Slam din carieră la Wimbledon. Cu premiul în bani, de 36,5 milioane de dolari, ocupă locul al patrulea din toate timpurile. Williams este pe primul loc cu 93 de milioane de dolari.

Simona Halep nus e regăsește în #50MM

Sponsorii Simonei Halep includ branduri globale Nike, Wilson, Hublot și Avon, precum și alte câteva în România natală. Dar, cu toate astea nu a fost inclusă în topul celor mai profitabili sportivi pe rețelele de socializare, și în special pe Instagram.

Cele mai bune 50 de proprietăți comerciale din lume

Nu este un secret faptul că bugetele de marketing sunt stoarse în urma pandemiei coronavirusului. Cu siguranță nu va fi o surpriză faptul că aceste cheltuieli cu sponsorizarea sportului sunt mai examinate ca niciodată. Ceea ce este probabil mai puțin înțeles, este modul în care profesioniștii din sport pot obține o adevărată explozie pentru banii veniți din marketing.

Unele dintre rezultate sunt cele așteptate, precum cel cu fotbalul, cel mai popular sport din lume. Studiul reprezintă șapte dintre primele zece și 13 dintre primele 20 de proprietăți din clasament. Cu toate acestea, altele sunt mai surprinzătoare.

Bianca Andreescu se regăsesște cu un punctaj decent

În orice caz, clasamentul extins #50MM din acest an va servi drept punct de referință informativ pentru profesioniștii din domeniul sportului din toate punctele de vedere. Având acces la seturi de date mai bogate și informații mai profunde ca oricând, sarcina de a optimiza cheltuielile de marketing și de a maximiza rentabilitatea investiției în aceste timpuri incerte s-ar fi putut simplifica.