Un antreprenor a construit o bucată de autostradă de un metru în nord-estul României pentru a protesta față de infrastructura slabă a țării sale, notează autorul Stephen McGrath, care și-a realizat articolul la Suceava, unde a asistat la inaugurarea celui mai scurt drum de mare viteză din lume.
Articolul a primit titlul „Cea mai mică autostradă din lume face din râs o națiune” și adună la un loc statisticile defavorabile României în privința drumurilor.
Ștefan Mandachi, de 33 de ani, care deține un lanț de restaurante fast-food, a realizat cu fonduri proprii „mica autostradă”, un cost care a ajuns, potrivit estimărilor, la 3.800 de lire sterline (4.400 de euro, 5.000 de dolari ).
Campania a durat aproximativ două săptămâni cu scopul de a stârni atenția și a ajuns la un punct culminant vineri, 15 martie.
Autostrada lui Ștefan Mandachi, situată pe un teren pe care îl deține pe lângă un drum principal aglomerat, a fost construită simbolic în Suceava, o parte a țării care nu are nici un tronson de autostradă, mai notează autorul BBC.
De altfel, România are una dintre cele mai scurte rețele de autostrăzi din Uniunea Europeană, cu doar 806 km (500 mile) în întreaga țară. În ciuda faptului că are o suprafață aproape egală cu cea a Regatului Unit.
„În 2016, o nouă autostradă din sudul Transilvaniei a câștigat repede porecla autostrada rușinii. A fost inaugurată de două ori pentru că are nevoie de reparații aproape imediat și a fost apoi demolată un an mai târziu, după o serie de îngrijorări privind siguranța drumului.” BBC
România are cea mai mare rată a deceselor rutiere din UE, se arată în articolul publicat vineri seară de BBC.
În 2017, România a înregistrat 98 de decese la un milion de locuitori din cauza accidentelor rutiere, dublu față de media UE și de peste trei ori față de cea a Regatului Unit.
„În fiecare an mor mai mulți oameni în accidente rutiere în România decât cei care au murit în revoluția din 1989”, spune Ștefan Mandachi, care a amenajat o scenă de accident de mașină lângă autostrada sa, cu o ambulanță și o mașină funerară, pentru a ilustra drumurile mortale ale României.