”Kombucha it’s alive!” se numește băutura ieșită din tipare gândită de doi tineri din Brașov. Conține bacterii, ceai negru sau verde și zahăr. Rețeta e dezvoltată de-a lungul a douăzeci de ani de experiență.
Ideea le aparține lui Mihai Sbîrciu și Florin Moldovan, doi antreprenori care au dat lumii ceva inedit. Florin a adus în echipă rețeta experimentată o perioadă îndelungată, iar Mihai a venit cu contribuția financiară și know-how-ul necesar pentru a gestiona afacerea. Magia s-a întâmplat într-o fabrică din Cluj-Napoca, de unde s-a răspândit apoi în toată țara, până în Brașov, Sibiu, București, Iași și Târgu-Mureș.
„Povestea noastră a început în anul 2018, după ce Florin a venit la o serie de evenimente în ceainăria Samsara, unde eu sunt şi asociat, şi a împărtăşit cu noi kombucha. Mi-a plăcut efectul ei energizant şi, înţelegând şi efectul terapeutic, s-a trezit o pasiune care, ulterior, a născut ideea unui business. Aşadar, suntem singura companie producătoare de kombucha după o reţetă tradiţională, dezvoltată de-a lungul a douăzeci de ani de experienţă”, a spus Mihai.
„Având în vedere că este o băutură nouă pe piaţa din România şi oarecum de nişă, feedbackul clienţilor a fost pozitiv, am putea să spunem chiar că există o piaţă receptivă şi curioasă, însă este necesară o muncă de cultivare a calităţii consumului în general”, a completat acesta.
Motivele pentru care clienții aleg această băutură sunt diferite: unii din curiozitate, alții pentru efectele benefice pe care le are asupra florei intestinale și a aparatului digestiv, iar ceilalți pentru efectul de energizare. Planul este ca publicul să devină și mai mare. Obiectivul pe care tinerii l-au setat pentru 2021 este să iasă cât mai mult posibil din zona de nișă, în special că trendul actual este de susținere a afacerilor autohtone, moment prielnic pentru produsele fabricate în România din domeniul alimentar și nu numai.
Brandul este prezent deja în magazine. O sticlă de 330 mililitri costă între 10 și 14 lei, iar varianta de jumătate de litru este între 13 și 20 de lei. Investițiile celor doi antreprenori s-au ridicat, în timp, la aproape 30.000 de euro, bani din surse proprii.