Bacteria băută în localurile din Brașov i-a îmbogățit pe acești tineri. Afacerea lor e un real succes

Bacteria băută în localurile din Brașov i-a îmbogățit pe acești tineri. Afacerea lor e un real succes
Bacteria băută în localurile din Brașov i-a îmbogățit pe acești tineri

”Kombucha it’s alive!” se numește băutura ieșită din tipare gândită de doi tineri din Brașov. Conține bacterii, ceai negru sau verde și zahăr. Rețeta e dezvoltată de-a lungul a douăzeci de ani de experiență.

Ceai, zahăr și bacterii, rețeta unei băuturi inedite cerută în cârciumile din Brașov

Ideea le aparține lui Mihai Sbîrciu și Florin Moldovan, doi antreprenori care au dat lumii ceva inedit. Florin a adus în echipă rețeta experimentată o perioadă îndelungată, iar Mihai a venit cu contribuția financiară și know-how-ul necesar pentru a gestiona afacerea. Magia s-a întâmplat într-o fabrică din Cluj-Napoca, de unde s-a răspândit apoi în toată țara, până în Brașov, Sibiu, București, Iași și Târgu-Mureș.

„Povestea noastră a început în anul 2018, după ce Florin a venit la o serie de evenimente în ceainăria Samsara, unde eu sunt şi asociat, şi a împărtăşit cu noi kombucha. Mi-a plăcut efectul ei energizant şi, înţelegând şi efectul terapeutic, s-a trezit o pasiune care, ulterior, a născut ideea unui business. Aşadar, suntem singura companie producătoare de kombucha după o reţetă tradiţională, dezvoltată de-a lungul a douăzeci de ani de experienţă”, a spus Mihai.

„Având în vedere că este o băutură nouă pe piaţa din România şi oarecum de nişă, feedbackul clienţilor a fost pozitiv, am putea să spunem chiar că există o piaţă receptivă şi curioasă, însă este necesară o muncă de cultivare a calităţii consumului în general”, a completat acesta.

Motivele pentru care clienții aleg această băutură sunt diferite: unii din curiozitate, alții pentru efectele benefice pe care le are asupra florei intestinale și a aparatului digestiv, iar ceilalți pentru efectul de energizare. Planul este ca publicul să devină și mai mare. Obiectivul pe care tinerii l-au setat pentru 2021 este să iasă cât mai mult posibil din zona de nișă, în special că trendul actual este de susținere a afacerilor autohtone, moment prielnic pentru produsele fabricate în România din domeniul alimentar și nu numai.

Brandul este prezent în magazine

Brandul este prezent deja în magazine. O sticlă de 330 mililitri costă între 10 și 14 lei, iar varianta de jumătate de litru este între 13 și 20 de lei. Investițiile celor doi antreprenori s-au ridicat, în timp, la aproape 30.000 de euro, bani din surse proprii.

DĂ PLAY ȘI FII MAI INFORMAT DECÂT PRIETENII TĂI