Poate puțini știu de acest lucru, dar persoanele stângace au un mare avantaj în special atunci când merg la supermarket. Este vorba despre un perimetru anume din lanțurile magazinelor. Un specialist a împărtășit cu toată lumea strategia aleasă de cei care proiectează astfel de clădiri în care oamenii să se aprovizioneze. Cu siguranță nici tu nu ai băgat de seamă acest detaliu care ar putea să îți salveze în timp sume frumușele. Cei stângaci nu sunt puși în astfel de situații.
Unii oameni au observat că supermarket-urile păstrează în perimetru articole esențiale precum: fructe, legume, carne sau lactate. Majoritatea dintre magazine sunt proiectate astfel încât turul tău să se desfășoare în sens invers acelor de ceasornic.
Oamenii care sunt dreptaci cumpără mai mult din acest motiv pentru că drumul pe care îl parcurgi într-un astfel de spațiu te face să vezi fiecare raft. În modul acesta, cel mai probabil ajungi să achiziționezi mai multe produse decât ai pe lista de cumpărături.
Mulți din cei stângaci nu au atenția îndreptată spre anumite zone, astfel ajung cu mai mulți bani în portofel acasă după o tură obișnuită de cumpărături. De asemenea, în unele lanțuri de magazine cele mai multe alimente care conțin zahăr sunt puse tot pe partea dreaptă, pentru a fi ușor în vizorul majorității. În timpul acesta, cei care își folosesc mai des mâna stângă sunt ferite de un astfel de pericol.
„Nouăzeci la sută dintre noi suntem dreptaci, așa că cumpărăm mai mult când suntem în sens invers acelor de ceasornic, ne aduce mai aproape de raft”, spune Martin Lindstrom în cartea sa „Brandwashed”.
Locațiile care au fost construite pe acest principiu văd diferența în vânzările crescute cu 7% față de alte lanțuri de supermarket-uri. Mai mult decât atât, tot aici o să găsești secțiunea de produse lactate în colțul din stânga din spate.
Cele mai multe persoane consumă astfel de alimente, iar magazinele se asigură că iei calea cea mai lungă până să ajungi să bifezi pe listă și produsele care se regăsesc în frigiderele multora de acasă.
De asemenea, fursecurile poziționate la capătul unui culoar pot părea o coincidență, dar nu este deloc așa. Majoritatea cumpărăturilor impulsive se fac între spațiile lungi unde se regăsesc produse mari.
Așadar, oamenii aleg ca atunci când nu mai urmăresc lista să pună alte lucruri în coș atunci când ajung la capătul unui culoar, pe colțul rafturilor sau la casă. Cele mai multe sunt plasate la nivelul ochilor pentru un adult, iar cerealele colorate și dulceața sunt mai jos, pentru a atrage atenția copiilor.