O autostrada spectaculoasă urmează să îi bucure pe români peste patru ani. Aceasta va trece prin munți și va avea nu mai puțin de 49 de tuneluri. Unde este și ce detalii se cunosc până la această oră despre construcție?
Veste bună pentru românii care abia așteptau acest lucru! Autostrada Sibiu-Pitești prinde contur, iar două companii din Turcia ar urma să construiască lotul 2. O asociere de firme este posibil să construiască lotul al doilea al celei mai așteptate autostrăzi.
Acesta este cel mai scump și cel mai complicat tronson din țara noastră pentru că va trece și prin munți. Firmele turcești ar urma să construiască aproape 50 de poduri, 7 tuneluri și un eco-duct pentru animale. Prețul pentru toate acestea se ridică la un miliard de euro.
România visează la o autostradă care să traverseze munții de peste 30 de ani. Sibiu-Pitești este șoseaua de viteză care are cele mai mari șanse să fie dusă la capăt și să fie terminată peste 4 ani.
Vestea mare este că lotul doi dintre localitățile Boița și Cornetu are în sfârșit un posibil constructor. Tronsonul va avea și un acoduct lângă localitatea Lazaret care va permite animalelor să traverseze râul.
Autostrada ar urma să fie făcută de două mari companii turcești Mapa și Cengiz care au un portofoliu impresionant: autostrăzi, drumuri și centuri ale orașelor din lumea arabă și nu numai. De asemenea, acestea au contribuit și la construcția aeroportului din Istanbul și au terminat cu succes și centura Sofiei – autostradă cu până la cinci benzi.
Ionel Scrioșteanu, secretar de stat în Ministerul Transporturilor: “Autostrada este spectaculoasă. Sunt viaducte mari, tuneluri. Prețul este dat de piață, s-au înscris firme la licitație, acesta este prețul care a reieșit”.
„Folosim un sistem de cărucioare și se va betona tot podul din secțiuni de 4 sau 5 metri, înaintându-se simetric de pe fiecare cap de pilon (…) Vor fi, de fapt, două cărucioare (fiecare va betona o parte a podului pentru a nu risca un debalans) și după fiecare betonare trosoanele în sine vor fi tensionate ca să țină tot podul la un loc.
Ritmul de betonare în această tehnologie este în general de un tronson turnat la fiecare 7 zile.(…) Există 27 de structuri pe acest tronson de autostradă definite ca poduri (adică o deschidere mai mare de 5 metri) și încă 24 de structuri mai mici fabricate pentru trecerea animalelor și permeabilitatea în transversala autostrăzii (așa numitele ecoducte)”, a explicat inginerul Bogdan Alexandru, parte din proiect, conform CNAIR.