România a rămas repetentă la capitolul autostrăzi. Asta pentru că, politicienii noștri se întrec care mai de care în promisiuni nefondate, fără însă a se apuca de treabă. Iar dacă printr-un miracol, se apucă totuși, durează peste zece ani să contruiască un ciot de autostradă.
Autostrada București-Ploiești urmează să fie inaugurată pe 14 decembrie după 11 ani și șase luni. Atât le-a luat autorităților să termine acest proiect de 6,5 kilometri. Acum șoferii vor putea circula pe șoseaua de mare viteză, între Centura Bucureștiului și Șoseaua Petricani din Capitală.
Între timp ar fi trebuit să fie gata și cele două loturi din autostrada Târgu Mureș – Câmpia Turzii, cu o lungime totală de 13,7 kilometri, care se vor lega de infrastructura existentă printr-o soluție considerată periculoasă de cei de la Asociația Pro Infrastructura.
Cu autostrada Târgu Mureș – Câmpia Turzii , România ar avea la final de an un total de 805,4 kilometri de autostrăzi. Acest lucru echivalează cu situația Poloniei de acum 13 ani. Cam așa de rău artă situația la capitolul drumuri, în România.
Șefii de Drumuri au așteptat Centenarul ca să inaugureze 100 de kilometri de autostradă, ca să pară că avem și noi cu ce ne lăuda, cel puțin așa afirma în luna august, Narcis Neaga, directorul general al Companiei Naţionale de Administrare a Infrastructurii Rutiere.
„Ministerul Transporturilor, împreună cu Compania Naţională de Drumuri, să contribuie într-un fel la Centenar. De aceea ne-am fixat 100 de kilometri. Că sunt 106, că sunt 104, asta mai puţin contează, dar să fim la cifra de 100 în trafic”.
În 2018, până acum au fost inaugurați circa 38 de kilometri de șosea rapidă: loturile trei și patru din autostrada Sebeș-Turda și celebra autostrada muzeu, cei aproape nouă kilometri din A3, dintre Gilău și Nădășelu, unde lucrările s-au terminat anul trecut, dar care au rămas nefolosiți până la finalizarea podului peste Șomeșul Mic.
Autostrăzile din România care sunt aproape gata sunt: două loturi din autostrada Târgu Mureș- Câmpia Turzii, cu o lungime de 13,7 kilometri între Ungheni (Aeroport Târgu Mureș) – Ogra și Iernut. Plus, încă 6,5 kilometri din autostrada București- Ploiești (3,3 kilometri de autostradă între Șoseaua Petricani și Strada Popasului, și încă 3,2 kilometri de autostradă dintre Strada Popasului și până la Centura Capitalei, gata încă din 2015).