Autostrada Pitești – Sibiu: ce noutăți sunt în proiectul Ministerului Transporturilor
În 3 septembrie, Comisia Europeană a anunțat aprobarea unei investiții în valoare de aproape 900 de milioane de euro, pentru construcția primei faze a autostrăzii Sibiu – Pitești. Mai multe companii au depus oferte pentru contractul autostrăzii Sibiu – Pitești.
Ce noutăți sunt în proiectul Ministerului Transporturilor
Asociația Pro Infrastructură a prezentat o filmare aeriană de pe viitorul traseu al Autostrăzii Sibiu – Pitești, tronsonul Curtea de Argeș – Tigveni.
„CNAIR a licitat în martie 2019 acest sector de aproape 10 km, evaluat la aproximativ 2 miliarde de lei și care va fi proiectat în 16 luni și construit în 44 de luni. Pe traseu va fi construit un tunel de 1,35 km sub dealul Momâia. Până în acest moment CNAIR nu a anunțat câștigătorul.
Se pare că cea mai bună ofertă este cea a chinezilor de la China Railway. Compania de drumuri le-a cerut o serie de clarificări suplimentare în ultimele luni, solicitări respinse de CNSC. Prin urmare, CNAIR trebuie să anunțe câștigătorul acestei licitații în vederea consumării potențialelor contestații și demarării acestui lot deosebit de important de autostradă”, a informat asociația Pro Infrastructură.
Companiile care au depus oferte
CNAIR, a anunțat la sfârșitul lunii august companiile care au depus oferte pentru procedura de atribuire a contractului „Proiectare și execuție Autostrada Sibiu – Pitești, Secțiunea 4: Tigveni – Curtea de Argeș”, proiect în valoare de 2 miliarde de lei fără TVA pe care concurează 10 ofertanți.
”Astfel, la termenul limită de depunere au depus oferte următorii ofertanți: Asocierea Alsim Alarko Sanayi Tesisleri Ve Ticaret AS – Makyol Insaat Sanayi Turizm Ve Ticaret AS, China Railway 14th Bureau Group CO, LTD, Asocierea IC Ictas Insaat Sanayi Ve Ticaret AS – Constructii, Impresa Pizzarotti & C SpA, Asocierea Kalyon Insaat Sanayi Ve Ticaret AS – Met-Gun Insaat Taahhut Ve Ticaret AS, Mapa Insaat Ve Ticaret AS, Porr Construct, Strabag, Asocierea Rizzani de Eccher SpA – Tirrena Scavi SpA – Ozgun Insaat Taahhut Sanayi Ve Ticaret Limited Sirketi”, a informat CNAIR, potrivit Adevărul.ro.
Ce durată are contractul
Contractul are o durată de 60 de luni, din care 16 luni sunt pentru proiectare și 44 de luni perioada de execuție. Totodată, perioada de garanție a lucrărilor este de cinci ani, aceasta putând fi majorată de ofertanți până la zece ani.
Secțiunea 4, Tigveni – Curtea de Argeș are o lungime de 9,86 km, din care 1,35 km aferenți tunelului Momâia.
„De la această dată începe procesul de evaluare, Comisia de Evaluare urmând a analiza ofertele în conformitate cu prevederile Documentației de atribuire și cu legislația în vigoare în domeniul achizițiilor publice”, precizează CNAIR.