Compania de Autostrăzi a lansat site-ul pentru Autostrada A3 Ploiești – Brașov. Proiectul ar putea elimina definitiv coșmarul traficului de pe DN1. Proiectul este așteptat de români de peste 30 de ani.
Reprezentanții Companiei Naționale de Autostrăzi spun că site-ul dedicat autostrăzii Ploiești – Brașov a fost creat pentru a oferi posibilitatea cetățenilor interesanți să fie la curent cu ultimele informații în ceea ce privește lucrările la autostradă. Cu toate acestea, oamenii nu au ce vedea deoarece șantierul nici măcar nu a început. Deocamdată administratorii site-ului ne arată imagini „spectaculoase” filmate cu drona cu traseul pe unde ar trebui să circulăm. Până acum nu se văd utilaje ce ar săpa pentru finalizarea lucrării.
De asemenea, pentru ca site-ul să aibă conținut, au fost intervievați primarii localităților de pe Valea Prahovei cu privire la importanța acestui proiect. Odată cu finalizarea lui, șoferii ar trebui să scape de aglomerația infernală de pe DN1. Pe lângă secțiunile privind stadiul la zi, site-ul conține și soluții pe termen scurt pentru traficul de pe Valea Prahovei. De asemenea, și o galerie video cu filmări din dronă cu zona pe unde ar trebui să circule șoferii când autostrada va fi finalizată.
Vlad Oprea, edilul stațiunii Sinaia, a fost întrebat ce părere are despre decizia CNAIR de a construi mai întâi în mediul virtual autostrada. Acesta spune că site-ul are menirea de a informa mereu ce se întâmplă cu lucrarea în cauză, și că abia acum simte că lucrurile încep să se miște. În ceea ce privește tronsonul de drum ce urmează să traverseze teritoriul stațiunii Sinaia, Vlad Oprea a menționat că nu este de acord cu această variantă a traseului.
Vlad Oprea a cerut ca proiectantul să se uite din nou peste plan. Nu este de acord cu varianta în care autostrada urmează să fie construită exclusiv la suprafață. El le-a cerut să analizeze situația de a merge doar prin tunel. Edilul a explicat că este vorba despre două tuneluri. Ambele au patru kilometri, unul fiind situat la Sinaia, iar celălalt la Bușteni.
„În primul rând, tunelul nu poluează mediul, în al doilea rând execuţia tunelului este mai rapidă decât construcţia unei autostrăzi clasice, pentru că în zona masivului Baiului, la Sinaia, nu există acum niciun drum forestier, tehnologic, şi ar dura foarte mult să se facă drumuri auxiliare pentru construcţia de bază, apoi la un tunel poţi lucra tot timpul anului şi nu eşti condiţionat de vreme, iar o autostradă care este în subteran se poate întreţine mult mai uşor decât o autostradă de suprafaţă construită în zonă de munte. Nu va fi nevoie de deszăpezire, de exemplu”, a precizat Vlad Oprea.
Proiectantul nu este încântat de ideea unui tunel săpat în munți. Cu toate acestea, Vlad Oprea a spus că este pentru prima dată când se încheie un contract de proiectare cap-coadă.