26 iun. 2020 | 09:35

Atenție, șoferi! Ce trebuie să știe românii despre polița RCA

Știri generale
Atenție, șoferi! Ce trebuie să știe românii despre polița RCA
Ce trebuie să știe românii despre polița RCA?

Ce nu știu românii despre reparația RCA? Ar fi nevoie ca șoferii să aibă asta la cunoștință în mod special.

Ce trebuie să știe șoferii despre RCA?

Florin Pandele a făcut câteva precizări despre ceea ce se întâmplă în service-urile din România. În urma sesizării a economica.net către Protecția Consumatorului în privința controalelor mai ample la unitățile service din toată țara, vicepreședintele COTAR vine cu detalii în privința desfășurării activității în baza polițelor RCA. Proprietarul unor grupuri de service-uri din România susține că tot comisionul de manipulare încasat de service este dublu sau triplu, în condiția în care se utilizează piese din „after market”, adică mai ieftine, dar de cele mai multe ori de o calitate mai proastă decât cele originale. Unii angajați acceptă să facă așa ceva, dar moral este în principal vina firmelor de asigurare.

„Legal, în culpă sunt service-urile care acceptă să facă așa ceva, însă cel puțin moral este în primul rând vina firmelor de asigurare. Din dorința de a plăti cât mai puțin pentru reparații pun în pericol siguranța șoferilor. Service-urile mai mici, mai ales cele care sunt ținute de un contract cu asigurătorul în ceea ce privește costul orei de manoperă, nu au ce face și acceptă să folosească piese mai proaste pentru un comision mai bun, pentru a putea supraviețui. Cel mai grav este că păgubitul nu știe ce i se întâmplă”
Florin Pandele.

Ce trebuie să știe românii despre polița RCA?

Ce trebuie să știe românii despre polița RCA?

„În egală măsură atât ANPC cât și RAR trebuie să verifice „

Din păcate, se pare că nici după sesizările făcute verificarea tipului de piese folosite la repearțiile RCA nu a fost printre obiectivele firmelor. „Însă în egală măsură atât ANPC cât și RAR trebuie să verifice și unele societăți de asigurări care prin contracte semnate cu service-urile auto oferă un comision dublu service-ului dacă primește piese made în Taiwan și China. Service-ul, în disperare de cauză, având și o oră de manoperă care nu poate acoperi cheltuielie, accpetă”, a mai agăudat sursa citată.