Atenție, șoferi! Ce se întâmplă dacă folosești cauciucurile de iarnă vara. Pericol uriaș

Ce se întâmplă dacă folosești cauciucurile de iarnă vara?

Este costisitor atunci când faci schimbarea în conformitatea cu anotimpul, dar este foarte necesar. Conducătorii auto care folosesc cauciucurile de iarnă în timpul verii pot fi într-un mare pericol. Cum se diferențiază cele două tipuri de cauciucuri?

Pericol pentru șoferi! Ce se întâmplă dacă te folosești de cauciucurile de iarnă vara?

Lesgislația din România nu permite ca șoferii să circule cu autoturismele dotate cu anvelope iarna atunci când vine sezonul cald. Pe lângă polițiștii care-ți pot da amenzi usturătoare, mai sunt și pericolele potențiale. Iarna poți să nu frănezi la timp și să produci accidente dacă nu ai anvelope potrivite zăpezii și gheței, dacă le ai pe cele de vară. Din păcate, în anotimpul cald aceștia susțin că nu există asemenea pericole, păstrând setul de iarnă în sezonul cald. În realitate, legislația ar trebui să fie schimbată pentru ca șoferii să fie obligați de lege să aibă vehiculele cu pneuri de vară.

La momentul actual lipsește hotărârea decisivă pentru că nu există factorul final – ce poate fi luat în calcul vara? O anvelopă are trăsături diferite față de una de iarnă, cele de vară se întăresc la temperaturi joase și devin mai moi când e cald, lucru care la peurile de iarnă este invers. Pe lângă materialul foarte diferit, mai este și profilul anvelopei. Cea de iarnă are profil format din blocuri mari și distante, iar cel de vară este gândit pentru asfalt uscat și ploaie, evacuând mai bine apa.

Ce se întâmplă dacă folosești cauciucurile de iarnă vara?

Ce spun specialiștii?

„Multi soferi au impresia ca anvelopele de iarna, mai ‘carnoase’, ofera o aderenta mai buna vara pe asfalt uscat. Ceea ce este total gresit. Pentru ca suprafata de rulare este formata din blocuri distantate care, in momentul franarii, se misca si se balanseaza destul de mult. Anvelopele de vara au blocuri care se autoblocheaza si ofera o franare mult mai buna cand asfaltul este curat. Cine circula cu viteze mici, in conditii optime de trafic, poate circula avand pe jante orice anvelope. Poate sa aiba anvelope vechi de 30 de ani, poate avea cauciucuri pline de crapaturi si cu 0,1 mm profil ramas, poate sa le aiba pline de galme si cu sarmele iesite din ele. Diferenta se vede atunci cand este nevoie de o urgenta, sa franam brusc sau sa evitam un obstacol.”
(Sursa: www.pieseauto.ro)

DĂ PLAY ȘI FII MAI INFORMAT DECÂT PRIETENII TĂI