Ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu, a transmis că începe construcția la primul lot de la autostrada Pașcani – Suceava. Valoarea totală a investiţiei (inclusiv TVA) este de peste nouă miliarde de lei. Acest proiect de infrastructură leagă trei județe din Moldova de alte regiuni superbe.
Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) a transmis vineri, 12 iulie 2024, la ANAP, pentru validare, documentele pentru atribuirea contractului necesar proiectării și execuției primul lot al Autostrăzii Pașcani-Suceava, a precizat ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu.
Potrivit oficialului român, este vorba de un lot de 33 de kilometri, iar contractul alocă șase luni fazei de proiectare și 24 de luni perioadei de execuție.
„Contractul prevede inclusiv construcția a două viaducte și a unui pasaj de o complexitate tehnică ridicată: un viaduct care va traversa inclusiv DJ208 și CF517 ( 1.049,80 m), un viaduct care va traversa inclusiv râul Ruja (604,60 m) și un pasaj peste pârâul Pulpa, DJ208S și CF500 (868 m)”, a anunțat Grindeanu.
Lotul 1 al Autostrăzii Pașcani– Suceava înseamnă nodul rutier Pașcani și nodul rutier Roșcani. Sorin Grindeanu a dezvăluit că acest contract, finanțat prin Programul Transporturi, va fi lansat în licitație după validarea documentației de atribuire, moment în care se va stabili și data limită pentru depunerea ofertelor.
„Prin realizarea acestei investiţii se asigură o cale de comunicaţie modernă realizând conexiunea între Autostrada A7 de la Bucureşti la Paşcani cu implicaţii în dezvoltarea regională a zonei, în fluidizarea traficului, creşterea siguranţei utilizatorilor, micşorarea timpilor de parcurs, scăderea poluării la toate nivelurile în zonele tranzitate în prezent”, a explicat Ministerul Transporturilor.
Planul se identifică şi este localizat pe reţeaua primară TEN- T Core, în cadrul Master Planului General de Transport/Planul Investiţional.
Noua autostradă este amplasată pe raza judeţelor Iaşi, Suceava şi Botoşani şi va asigura legătura între tronsoanele Bacău – Paşcani (în execuţie) şi Suceava – Siret (în proiectare) ale Autostrăzii A7. Porțiunea de drum va contribui la dezvoltarea conexiunilor rutiere existente în zona municipiilor Suceava şi Paşcani, precum şi la conectivitatea la reţeaua europeană de transport TEN-T.
„Au fost proiectate un număr de 72 de pasaje, poduri, viaducte şi 5 noduri rutiere: Nod Rutier Tătăruşi – Heci, Nod Rutier Dolhasca, Nod Rutier Roşcani, Nod Rutier Dumbrăveni şi Nod Rutier Aeroport Suceava. Lungimea totală a traseului este de 61,971 km, fiind structurat în 2 loturi. Lotul 1 – km 0+000 – km 33+000 şi Lotul 2 – km 33+000 – km 61+971. Lăţimea platformei este de 26 metri”, conform MTI.
Valoarea totală a investiţiei, cu tot cu TVA, se ridică la de peste nouă miliarde de lei, iar sumele sunt asigurate din fonduri externe nerambursabile – Programul Transport (P.T.) 2021-2027 şi de la bugetul de stat, prin bugetul Ministerului Transporturilor şi Infrastructurii, în limita sumelor aprobate anual cu această destinaţie, precum şi din alte surse legal constituite, conform programelor de investiţii publice aprobate.