În ultimele 24 de ore bucureștenii din sectoarele 1 și 6 se pare că au rămas fără apa caldă menajeră. Primăria Capitalei a anunțat defecțiuni la CET Grivița, acesta fiind motivul pentru care cele două sectoare nu au apă caldă.
Ieri reprezentanți ai Primăriei Capitalei anunțau că apa caldă a fost oprită în sectoarele 1 și 6. Motivul acestei opriri a fost o avarie tehnică la CET Grivița care aparține Primăriei Sectorului 1. În același comunicat, PMB anunța că reluarea alimentării cu apă caldă se va face cât de repede cu putință și că au fost începute manevrele în acest sens.
În sectorul 6, unde locuiesc aproximativ 333.422 de oameni, dar și în cel mai mre sector al Capitalei, sectorul 1 cu aproximativ 238.217 de loucitori, de ieri dimineață nu a mai curs la robinete apa caldă. Motivul a fost defecțiunea de la CET Grivița. Primăria Capitalei au anunțat că ”furnizarea apei calde la parametrii normali va fi făcută progresiv, într-un interval cuprins între 24 și 48 de ore.” În acest moment, conform unor informații furnizate de PMB, Bucureștiul are doar 247 de kilometri de rețea primară și secundară modernizată. Restul de infrastructură este la fel de invechită și de aceea apar și defecțiunile în sistemul de transmitere a apei menajere către populație.
”Ne cerem scuze clienților pentru toată perioada în care au fost afectați, însă trebuie să reamintim faptul că instituția noastră administrează doar reţeaua de termoficare, respectiv transportul, furnizarea şi distribuţia agentului termic pentru apă caldă primit de la CET-uri. În vederea corectei informări a opiniei publice, vă reamintim că pe toată perioada defecțiunii tehnice de la CET Grivița, alimentarea cu apă caldă s-a făcut din partea de Sud-Vest a orașului, respectiv din CET VEST și CET Progresul, deoarece CET Sud și CET Grozăvești – aparținând ELCEN, respectiv Ministerului Economiei – se află în perioada efectuării reviziei.
Astfel, distanța mare de la sursă la consumatorul final, precum și vechimea magistralelor și starea lor de degradare, reprezintă principalele cauze ale sincopelor și disfuncționalităților care apar în procesul de furnizare a apei calde. Menționăm că sistemul centralizat de termoficare a fost proiectat iniţial cu şase CET-uri mari (aflate în administrarea ELCEN Bucureşti din subordinea ministerului de resort și a unui operator privat), însă două dintre acestea, respectiv CET Titan şi CET Pipera, au fost închise în urmă cu mult timp. Din acest motiv suntem nevoiţi în acest moment să furnizăm agent termic primit de la două CET-uri mari în condiţiile în care numărul consumatorilor a rămas relativ acelaşi în Capitală. Aceasta reprezintă o altă cauză care duce la dificultăţi în furnizarea agentului termic pentru anumite sectoare ale Municipiului București”, precizează autoritățile locale.