Din ce în ce mai mulți români nu și-au primit facturile de la Hidrolectrica, cel puțin nu până la această oră. Mulți dintre ei spun că sunt speriați de sumele pe care le vor avea de plătit, în contextul majorărilor din ultima vreme, dar astăzi a apărut anunțul Hidroelectrica pentru români, în care li se explică cum trebuie plătite facturile pe care le primesc clienții.
Ultimul an a adus o criză fără precedent în toată Europa, ca urmare a războiului declanșat de Rusia în Ucraina. Pe toate piețele de energie, inclusiv cea românească, clienții au resimțit din plin majorările de prețuri, ceea ce a dus la imposibilitatea plății la zi a facturilor curente de energie electrică.
România a primit în plin aceste majorări, iar autoritățile au încercat cu greu să stopeze creșterea prețurilor prin ordonațe de urgență care să stabilească anumite cote de plată, iar diferențele de preț să fie susținute de la bugetul de stat.
Măsurile, deși bine venite, au generat alte probleme neprevăzute și neanticipate de guvernanți, și anume diminuarea lichidităților furnizorilor de energie, și a dus la situații în care furnizorii cereau beneficiarilor să plătească în avans facturile.
Într-o astfel de situație s-au aflat și clienții Hidroelectrica, care nu și-au mai primit facturile de câteva luni bune, iar teama unor sume extrem de mari a pus stăpânire pe toată lumea. În acest context, extrem de volatil și fără garanții, astăzi vine anunțul Hidroelectrica pentru români, în care Bogdan Badea explică cum trebuie plătite facturile pe care le primesc clienții.
În acest context, anunțul dat chiar de Bogdan Badea, preşedinte al Directoratului Hidroelectrica, încearcă să mai tempereze populația, mai ales în ceea ce privește modalitatea în care aceștia își vor putea achita facturile din ultimele luni, netrimise până la această oră:
„Nu vor veni teancuri de 9-10 facturi. Procesul de facturare pentru perioada anterioară a început la Hidroelectrica, s-a facturat luna aprilie şi am luat decizia ca totuși facturile să nu vină într-un singur calup, ci să vină pe fiecare lună în parte, cu un anumit decalaj.
Facem asta pentru a încerca să diminuăm numărul de solicitări de eșalonare pe care le pot face clienții în cazul în care nu pot plăti contravaloarea facturilor. Există această posibilitate. Este afișată și pe site-ul Hidroelectrica, inclusiv formularele sunt acolo.”, anunță Bogdan Badea, preşedinte al Directoratului Hidroelectrica, conform Antena 3 CNN.
Un aspect foarte important este modul în care Hidroelectrica a stabilit plata acestor facturi, și anume în mod eșalonat. Același Bogdan Badea face precizarea că eșalonrea s-a stabilit pentru clienții casnici la 45 de zile, iar pentru cei industriali eșalonarea este stabilită la termenul de 30 de zile, iar facturile vor veni „cu o anumită periodicitate în fiecare lună, nu o să vină mai multe facturi într-un singur mail.”, mai spune Bogdan Badea:
„Apoi, va fi un pic mai accelerat procesul de emitere al facturilor, probabil la un interval de o săptămână sau o săptămână şi jumătate, tocmai pentru a încerca să nu aglomerăm foarte mult ghișeele cu cereri de reeșalonare și să venim în sprijinul clienților noștri.
Acesta este modalitatea prin care ne-am propus să reluăm procesul de facturare odată cu trecerea la noua soluție informatică, tocmai în încercarea de a nu aglomera foarte tare clienții și de a nu îi pune în situația în care să mai facă eforturi suplimentare prin încheierea unor formulare de reeșalonare și solicitarea către noi”, a completat Bogdan Badea, conform sursei citate.
Cei interesați de planificarea eșalonărilor de plată la facturile Hidroelectrica, pot intra pe site-ul companiei, unde găsesc toate datele și informațiile, precum și formularele puse la dispoziție pentru a putea demara procesul de plată eșalonată a facturilor ce vor fi emise în perioada următoare.