Mulți dintre șoferii români se contrazic pe un anumit subiectul. Părerile sunt împărțite atunci când se ridică problema dacă este permis sau nu să se circule cu un cârlig de remorcare montat pe mașină dacă nu este folosit pentru a tracta o remorcă, rulotă sau pentru a transporta biciclete. Anunţ pentru şoferii care au cârlig montat pe maşină. Este sau nu legal?
În câteva țări europene circulația cu un cârlig de remorcare care nu este folosit este interzisă, în timp ce în alte țări există condiția ca acesta să nu acopere numărul de înmatriculare.
Discuțiile aprinse apar mai ales în cazul unor tamponări în trafic. Prezența unui cârlig de remorcare pe o mașină poate avaria serios un alt autovehicul care s-ar ciocni de acesta.
Cei care nu știu, legea din România nu precizează că este ilegal să ai atașat la mașină un cârlig de remorcare (dispozitive de cuplare) fără să tractezi / transporți ceva.
Pe de altă parte, viteza maximă admisă de lege în afara localităților pentru mașinile care tractează o remorcă este cu 10 km/h mai mică decât viteza maximă admisă pentru categoria din care face parte acel autovehiculul.
De la lege fac excepție mașinile care pe cârligul de remorcare au un suport de bicicletă. De asemenea, cârligul de remorcare nu trebuie omologat la RAR. Cu toate acestea, trebuie să fie o piesă deja omologată și să aibă eticheta la vedere.
Cuplarea unui vehicul cu una sau două remorci, pentru formarea unui ansamblu de vehicule, se poate efectua numai dacă:
a) elementele care compun dispozitivul de cuplare sunt omologate şi compatibile;
b) ansamblul de vehicule poate realiza raza minimă de virare a autovehiculului trăgător;
c) dimensiunile ansamblului de vehicule nu depășesc limitele prevăzute de lege;
d) elementele de cuplare ale echipamentelor de frânare, de iluminare şi semnalizare luminoasă sunt compatibile;
e) vehiculele care compun ansamblul nu se ating la trecerea peste denivelări, la efectuarea virajelor sau la schimbarea direcției de mers.
Șoferii care nu respectă normele de remorcare a vehiculelor sunt sancționați. Este vorba de o amendă prevăzută în clasa a IV-a de sancțiuni. Astfel, șoferul poate primi de la 9 la 20 de puncte, cea ce se traduce într- amendă între 1305 și 2900 de lei.