Ecaterina Andronescu a găsit „soluția” pentru educația românilor: îi lasă repetenți din clasa I

de: Daniel Ștefan
21 01. 2019

Ministrul Educației Ecaterina Andronescu a declarat că soluția pentru o educație mai bună și copii mai deștepți este să fie lăsați repetenți încă din clasa I.

Dacă aveai impresia că sistemul educației din România nu poate fi mai stupid decât este deja, încă nu le-ai auzit sau citit pe toate. Cu cât sunt puși la conducerea Ministerului Educației mai mulți miniștri, cu atât răsar mai multe idei “revoluționare”.

În ultimii zece ani, este cât se poate de clar că școala, liceul și universitatea nu te fac nici mai deștept, nici mai abil și capabil pentru profesiile care se caută în acest secol. Mai grav e că mulți așa-ziși absolvenți nu au capacitatea nici să se descurce cu un text la prima vedere.

Între timp, Ecaterina Andronescu a lăsat în urmă criticile la adresa lui Liviu Dragnea după ce a fost propusă la conducerea Ministerului Educației și s-a apucat să născocească idei prin care să salveze educația în România.

La Digi24 a dezvăluit chiar soluția supremă: să fie permis prin lege ca învățătorii să-i poată lăsa repetenți pe copiii care nu pot sau nu vor să țină pasul cu ceilalți.

„Din păcate este o prevedere legală. Până în clasa a III-a nu îi poate lăsa repetenţi, dar eu cred că trebuie să revenim asupra acestui lucru, pentru că iată unde suntem: ajungem la clasa a VIII-a şi atunci constatăm că nu ştiu să scrie bine, să calculeze şi 36% nu sunt în stare să ia 5 la evaluarea de la clasa a VIII-a. Obiectivele trebuie să le stabilim prin lege şi fişa postului profesorului”, a declarat Ecaterina Andronescu.

De fapt, ea consideră că este o greșeală că în tot acest timp, toți copiii au putut să treacă în clasa următoare chiar dacă nu stăpânesc bine alfabetul, operațiile matematice de bază și nici nu se descurcă bine la citit sau la scris.

Evident, față de “epoca de aur” în care a învățat ministrul, educația, societatea și înțelegerea psihologiei copiilor s-au mai schimbat. De exemplu, studii contemporane au demonstrat că repetarea clasei nu ajută deloc elevii codași să se perfecționeze sau să recupereze ce n-au învățat. Școala fie se “prinde” de tine, fie nu. Avem destule exemple la generațiile născute între anii ‘50 și ‘70.

Chiar și cu toate amenințările, frica și bătăile comunismului, tot există milioane de cetățeni cărora nu prea le-a plăcut școala, au fost și repetenți, iar viața de adult i-a surprins într-o “noapte” totală în care n-au putut înțelege pe deplin nici vremurile în care trăiau și cu atât mai puțin pe cele care urmau să vină după ‘89. Alții au fost mai responsabili și au devenit profesioniștii din vastele domenii de azi.

Și, evident, ca să se întâmple ce visează Andronescu, trebuie să fie introdus un nou sistem de notare a performanțelor elevilor, pentru că încă se dau calificative. Nu poți să-l lași repetent pentru că acel copil face totul “Suficient”.