Anchetă în Vrancea: încă un apel la 112 care îți ridică părul pe mână – ”Habar nu am!”

de: Puiu Alexandru
16 08. 2019

După cazul Caracal, încrederea românilor în utilitatea serviciului 112 a scăzut semnificativ. Transcrierea unui nou apel la serviciul de urgență, de această dată din Vrancea, îți arată din nou cât de gravă este situația din România.

În cazul în care ai trăit pentru un moment cu impresia că un apel la 112 reprezintă o soluție infailibilă pentru o varietate semnificativă de probleme, te-ai înșelat amarnic. Iese în evidență din ce în ce mai des faptul că problemele cu care se confruntă țara noastră nu se rezolvă cu câteva demiteri din partea Vioricăi Dăncilă.

Cea mai recentă dovadă a ineficienței serviciului de urgență vine din Vrancea. Poliția a început deja o anchetă în cazul unei operatoare care i-a spus unei tinere, în timpul unui apel la 112, că nu are echipaje disponibile care să-i ofere asistență. Fata a sunat pentru a obține ajutor de la autorități, după ce a fost șicanată în trafic de mai mulți bărbați. Aceștia au urmărit-o până acasă, iar tânăra a simțit că se află în pericol.

„La nivelul Inspectoratului de Poliție Județean Vrancea, conducerea a dispus verificări prin structura specializată, structura de control intern, urmând ca în funcție de rezultatul verificărilor să se dispună măsurile legale care se impun”, a declarat, pentru Mediafax, purtătorul de cuvânt al IPJ Vrancea, Paula Enache.

O parte din înregistrarea dialogului cu operatorul de la 112, obținut de Realitatea TV:

  • Fata: Și cât timp ar trebui să aștept ca să pot pleca?
  • Dispecer: Habar nu am! Poate dura jumătate de oră, poate dura o oră, poate dura 20 de minute sau poate dura 3 ore. Habar nu am! Doamnă, domnișoară, să nu credeți că ei au altă treabă decât munca de poliție! Sunt la un caz unde cineva era amenințat cu un cuțit că este omorât. Adică trebuiau să fie acolo…
  • Fata: Toate echipajele?
  • Dispecer: Nu toate, doamnă. V-am dat exemplu doar de unul. Asta este legislația. La revedere!

Potrivit unor surse apropiatei anchetei, tânăra din Vrancea a sperat să obțină asistență din parte Poliției, în cazul unui conflict din trafic. La apelul ei, operatoarea i-a răspuns cât se poate agresiv că nu are echipaje disponibile. ”La revedere!”. După cum se poate vedea în transcrierea de mai sus a apelului, operatoare nu a fost de ajutor, iar apelanta nu a avut nicio speranță că i se va soluționa problema.

Toate particularitățile apelului sunt analizate de polițiștii de la Control Intern. La final, aceștia vor decide dacă operatoarea de la numărul de urgență a acționat conform regulamentului intern și vor stabili dacă se impun sancțiuni împotriva ei.