ANAF ia în vizor influencerii, vloggerii și artiștii. Lovitură dură pentru toți românii cu această meserie
Vești importante pentru vloggerii și influencerii din România. Inspectorii de la ANAF au început să verifice cu atenție veniturile pe care artiștii și persoanele publice le câștigă cu ajutorul platformelor sociale.
ANAF verifică veniturile vloggerilor și influencerilor din România
Influencerii, artiștii și vloggerii sunt sub lupa inspectorilor de la ANAF, după ce comisarii de la Agenția Națională de Administrare Fiscală au demarat investigații și verificări asupra vedetelor care obțin venituri din activitățile realizate în mediul online, pe platformele sociale Instagram, YouTube, TikTok și Facebook.
Se pare că în vizorul autorităților ar fi persoanele care nu declară la ANAF respectivele venituri pe care le câștigă datorită rețelelor de socializare, precum și cei care evită să spună suma totală de bani pe care o primesc prin intermediul platformelor online.
Conform celor de la Antena 3, acest nou demers îi vizează pe cetățenii care activează din industria muzicală, media, IT, gastronomie și călătorii, precum și vloggeri sau influenceri.
Procedurilor fiscale din România spun că datoriile contribuabililor pot fi prescrise, dar numai în anumite condiții. Conform legsilației României, datoriile către ANAF se pot prescrie, numai dacă termenul datoriei trece de cinci ani.
„Pentru ca prescripția să se realizeze, este necesar ca statul, prin intermediul Administrației Financiare, să nu emită noi notificări care să prelungească, cu alți cinci ani, termenul de prescripție.
Asemenea prescrierii datoriilor, tot în cinci ani se prescrie și dreptul statului de a executa societatea pentru neplata la termen scadent a obligaţiilor fiscale declarate.
Termen curge de la data de 1 ianuarie a anului următor celui în care a luat naştere acest drept.”, conform articolului 131 din Codul de Procedură Fiscală.
Ce presupune procedura de acordare a eșalonării la plată de la ANAF
Eșalonarea la plată a obligațiilor bugetare în formă simplificată a fost adoptată prin Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 181/2020 și este una dintre cele mai accesate facilități fiscale. Prin intermediul acesteia, Executivul asigură lichiditățile financiare necesare continuării activității contribuabililor ce temporar se află în dificultate financiară.
Astfel, Guvernul României a adoptat O.G. nr. 11/2021 pentru modificarea și completarea Codului de procedură fiscală și reglementarea unor măsuri fiscale, act normativ care introduce în cuprinsul Codului de procedură fiscală aprobat prin Legea nr. 207/2015, un capitol nou, respectiv Cap. IV1, care prevede o procedură permanentă de eșalonare la plată, în formă simplificată, pentru obligațiile bugetare administrate de organul fiscal central.
Potrivit legii, art. 20914 al acestui capitol „procedura de acordare a eșalonării la plată, în formă simplificată, de către organul fiscal central se aprobă prin ordin al președintelui ANAF”. S-a elaborat procedura de acordare a eșalonării la plată în formă simplificată, ce reglementează următoarele aspecte:
- sfera de aplicare;
- dispoziții în ce privește cererea de acordare a eșalonării la plată;
- organul fiscal competent pentru soluționarea cererilor de acordare a eșalonării la plată;
- modul de eliberare a certificatului de atestare fiscală;
- stabilirea conținutului certificatului de atestare fiscală, eliberat în scopul acordării eșalonărilor la plată;
- stabilirea procedurii de acordare a eșalonărilor la plată, a condițiilor de menținere a valabilității acestora, consecințele pierderii valabilității eșalonărilor la plată;
- stabilirea procedurii de modificare a eșalonărilor la plată acordate;
- stabilirea regulilor speciale privind fuziunea/divizarea debitorilor care beneficiază de eșalonări la plată;
- stabilirea regulii speciale privind punerea în aplicare a suspendării executării unui act administrativ fiscal;
- stabilirea modelelor formularelor prevăzute de procedura de acordare a eșalonărilor la plată.