Amendă colosală pentru Wizz Air după ce și-a păcălit clienții. Cum ajungeau să cumpere bilete mult mai scumpe
Celebra companie aeriană low-cost Wizz Air a fost amendată cu suma impresionantă de 770.000 de euro pentru comunicare înșelătoare, conform unui anunț făcut sâmbătă, 3 august, de Autoritatea pentru concurență de la Budapesta. Potrivit presei internaționale, amenda a fost aplicată în urma constatării că Wizz Air a indus în eroare clienții, determinându-i să achiziționeze bilete la prețuri mai mari.
Wizz Air, amendată pentru că și-a păcălit clienții
Autoritatea pentru concurență din Ungaria a precizat că Wizz Air a încălcat principiul due diligence-ului profesional și a folosit metode de prezentare înșelătoare în promovarea serviciului de check-in automat.
Astfel, clienții au fost atrași să cumpere bilete mai scumpe decât cele inițial prezentate, fiind induși în eroare cu privire la costurile reale ale serviciului oferit, informează Reuters.
Reacția companiei
Wizz Air nu a fost disponibilă imediat pentru comentarii referitoare la această sancțiune. Amenda a venit într-un moment dificil pentru companie, care la începutul săptămânii și-a revizuit în scădere previziunile privind profitul anual.
Această revizuire a fost influențată de o scădere de 44% a profitului operațional în primul trimestru, cauzată de cheltuielile semnificative generate de problemele tehnice cu motoarele Pratt & Whitney și de contractele de leasing pentru creșterea capacității.
Wizz Air, care utilizează aeronave Airbus, s-a confruntat cu probleme majore legate de motoarele Pratt & Whitney RTX. În această vară, 46 dintre avioanele sale au fost blocate la sol pentru verificări, afectând semnificativ operațiunile companiei. Aceste dificultăți au contribuit la scăderea profitului și au amplificat impactul amendei impuse de autoritățile din Ungaria.
Te-ar mai putea interesa și O familie din Oradea a primit daune morale uriașe din partea Wizz Air: ‘Bătaie de joc’. Ce au pățit românii!
Performanța operațională a Wizz Air
În ciuda acestor probleme, Wizz Air a reușit să transporte 5,9 milioane de pasageri în luna iulie, înregistrând un grad de ocupare al aeronavelor de 93,8%.
Totuși, compania a fost nevoită să renunțe la 1% din zborurile planificate din cauza întreruperilor la nivel mondial, fapt care a influențat și mai mult performanțele financiare ale acesteia.
Sediul central al Wizz Air se află în Marea Britanie, iar compania continuă să fie un jucător important pe piața zborurilor low-cost din Europa.
Cu toate acestea, amenda substanțială și problemele operaționale actuale pun presiune asupra conducerii pentru a găsi soluții eficiente de redresare și pentru a recâștiga încrederea clienților.
Te-ar mai putea interesa și Câți bani câștigă o stewardesă la Wizz Air sau Ryanair. Ai și mai multe beneficii pe lângă salariu!