Alimentele speciale pentru creșterea imunității. Mihaela Bilic dă sfatul vital pentru români

Alimentele speciale pentru creșterea imunității. Mihaela Bilic dă sfatul vital pentru români
Cele mai bune alimente pentru sistemul nostru imunitar

Alimentația este foarte importantă pentru o viață sănătoasă, iar unele alimente sunt adevărate „arme” în creșterea imunității. Medicul nutriționist, Mihaela Bilic, a dat câteva exemple de astfel de alimente.

Alimentele care ne cresc imunitatea

Mihaela Bilic este unul dintre cei mai cunoscuți medici nutriționiști din țară. Aceasta a oferit cele mai bune alimente care ne cresc imunitatea. Unul dintre ele este salata orientală, deoarece conține cartofi, ceapă, ouă și murături, alimente cu efect pro și pre-biotic garantat. Iată restul alimentelor:

  • Ceaiul verde

Ceaiul verde conține o substanță capabilă să crească imunitatea organismului prin activarea limfocitelor și globulelor albe din sânge.

  • Nucile

Nucile sunt foarte bogate în vitamina E și omega 3, esențiale pentru funcționarea corespunzătoare a organismului uman

  • Cartofii, pastele făinoase și orezul

Aceste 3 alimente sunt extrem de benefice pentru întărirea imunității. Este recomandat să fie consumate reci, deoarece au efect pre-biotic, ceea ce înseamnă că hrănesc bacteriile bune din intestin.

  • Boabele de cafea și de cacao

Cele două conțin multe substanțe antioxidante, cu efect tonic și de stimulare a organismului.

  • Ardeiul gras și morcovii

Aceste legume sunt precursori de vitamina A și conțin beta caroten.

  • Ceapa și usturoiul

Ceapa și usturoiul au rol antibacterian și antiviral. De asemenea, sunt bogate în compuși cu sulf.

  • Oul

Este una dintre cele mai bune surse proteină, vitamina A și D, la care se adaugă multe alte minerale.

  • Pătrunjelul

Pătrunjelul are mai multă vitamina C decât citricele, de aceea este necesar în alimentația noastră pentru un sistem imunitar puternic.

  • Iaurtul și produsele lactate acide

Acestea au toate mineralele necesare organismului și conțin vitamina D, vitamina A, lactobacili și bifidobacterii.

  • Conserva de sardine în sos tomat

Sardinele conțin foarte mult omega 3, fier și calciu, iar toate acestea se vor absorbi mult mai bine datorită acidității din roșii.

Alimentul care trebuie consumat mereu ca desert

Medicul nutriționist Mihaela Bilic a dezvăluit că cel mai sănătos desert pe care îl putem mânca este ciocolata. Multă lume nu s-ar gândi la acest lucru, însă cuvântul cheie este „moderația”.

„Ciocolata e sanatoasă, dar nu e dietetică. În boaba de cacao sunt substanțe miraculoase, mai ceva ca un medicament, aminoacizi care fac bine creierului, minerale fabuloase, vitamine. Ciocolata este cel mai deștept dulce”, a explicat dr. Bilic, conform adevarul.ro.

Chiar dacă este un desert sănătos, nu trebuie să exagerăm cu cantitățile de ciocolată consumate. Pe lângă cacao, acest desert conține și foarte mult zahăr. Dacă este consumat în exces, poate să ducă la steatoză hepatică.