Românii au cumpărat masiv aceste produse din supermarketuri. Ei au cheltuit milioane de euro, iar această categorie de alimente a devenit rapidă cea mai căutată.
Este vorba despre produsele bio, iar explicația este faptul că, în pandemie, românii au devenit mult mai preocupați de sănătate, stil de viață și calitatea alimentației.
300 de milioane de euro au cheltuit românii pe produsele bio, vânzările crescând cu 11% în perioada ianuarie-aprilie 2021, față de aceeași perioadă a anului trecut.
Potrivit analizei realizată de RetailZoom, viteza de creștere a vânzării pentru produsele bio este de două ori mai mare decât a celor non-bio. Cu toate acestea, în primele 4 luni din an, produsele bio reprezintă doar 1,5% din bunurile de larg consum.
Românii cumpără cel mai mult băuturi bio, ouă bio, lapte bio, înghețată și mâncare pentru bebeluși, fructe și legume, cereale și carne bio, asta deși prețul acestor produse este cu aproape 30% mai mare decât aceleași produse non-bio.
De exemplu, 10 ouă bio costă undeva la 13-20 de lei, în timp ce ouăle non-bio costă de la 5 până la 10 lei pentru 10 ouă.
Același lucru e valabil și pentru roșii, categoria bio costând 20-30 de lei per kilogram, în timp ce roșiile non bio ajung la maximum 10 lei pe kilogram.
În plus, românii au început să fie atrași de preparate vegane. Persoanele din Iași s-au bucurat în weekend de VegFest, un eveniment pentru vegani.
Românii au cumpărat mici din mazăre, dulciuri vegane, dar și brânză fără pic de lactoză.
„Suntem impresionați și foarte bucuroși că VegFest a atras, din prima zi, atât de mulți participanți la târg. Nu ne așteptam la un asemenea succes.
Toate produsele de la târg sunt făcute de producători locali, din Iași și din București. Cei care au rămas cu rafturile goale s-au aprovizionat deja, de vineri noapte, aducând marfă la târg. De sâmbătă dimineață, deja, sute de oameni ne-au vizitat.”, a declarat președinta Asociației Veganilor din România, Andreea Corbu.