Alimentele nocive care îți afectează ficatul. Sunt 15 la număr și toți românii le consumă

Alimentele nocive care îți afectează ficatul. Sunt 15 la număr și toți românii le consumă

Te-ai întrebat vreodată de ce ești obosit, lipsit de chef și mai ai și dureri în partea dreaptă? Atunci de vină pot fi alimentele nocive care îți afectează ficatul. Sunt 15 la număr și toți românii le consumă deși medicii nutriționiști tot trag semnale de alarmă cu privire la consumul lor.

Alimentele nocive care îți afectează ficatul

Conform medicilor specialiști, una dintre bolile dese pe care le întâlnesc la oameni este cea a ficatului gras. Aceasta este dobândită în urma unei alimentații nesănătoase și a lipsei de mișcare. Afecțiunea aceasta, lăsată netratată, poate duce la probleme mult mai grave și poate fi fatală.

Pe scurt, boala ficatului gras poate duce la ciroză, susțin medicii. Această boală este gravă și se manifestă prin dureri abdominale puternice, slăbiciune musculară, scădere în greutate, lipsa poftei de mâncare, îngălbenirea pielii şi a albului ochilor, mâncărimi persistente şi vânătăi apărute din senin, informeaza csid.ro.

Pentru a evita această problemă, e recomandat să îți schimbi complet stilul de viață. Renunță la alimentele care îți fac rău, consumă moderat, bea apă multă și fă cel puțin 30 de minute de mișcare, pe zi.

Alimente care dăunează ficatului

  • Lactatele cu conţinut ridicat de grăsime
  • Carnea roşie (vită, porc)
  • Produsele de patiserie
  • Prăjelile unde s-a folosit ulei de cocos sau de palmier
  • Bomboane
  • Sucuri răcoritoare acidulate
  • Dulciuri cu sirop de fructoză
  • Îngheţată
  • Cafea cu frişcă sau alte adaosuri
  • Băuturi alcoolice
  • Pâine albă
  • Paste
  • Orez alb
  • Chipsurile, covrigeii, pufuleţii, seminţele foarte sărate
  • Mezelurile foarte procesate

Alimente pentru ficat gras

  • Peşte şi fructe de mare
  • Fructe şi legume proaspete
  • Verdeţuri
  • Pâine de secară
  • Paste integrale
  • Orez brun
  • Quinoa
  • Amaranth
  • Chia
  • Seminţe de in
  • Nuci (alune, caju, migdale, arahide, nuci de Macadamia, fistic etc.)
  • Măsline şi ulei de măsline extravirgin
  • Avocado
  • Carne de pui, curcan
  • Tofu, tempeh

Nu vă gândiți acum că, dacă începeți să consumați timp de o săptămână acest regim alimentar, o să vă faceți bine. Nu. Ficatul este un organ important care are 500 de procese zilnice pe care le prelucrează. Pentru ca el să fie pe deplin sănătos, dieta trebuie să devină un stil de viață.

Cel mai important ar fi să renunțați la consumul des de alcool, fie el zilnic sau săptămânal, la zahăr, la grăsimi și la sedentarism. Pentru ca el să poată funcționa la capacitate maximă, are nevoie de disciplină și alimente sănătoase. În plus, nu uitați că orice strop de alcool face ca ficatul să se oprească din procesul de slăbire, doar pentru a prioritiza eliminarea alcoolului din corp.

DĂ PLAY ȘI FII MAI INFORMAT DECÂT PRIETENII TĂI