Alimentele necesare oricărui român. De ce trebuie să le consumi măcar o dată pe săptămână

Alimentele necesare oricărui român. De ce trebuie să le consumi măcar o dată pe săptămână
Alimentele necesare oricărui român. Trebuie să le consumi măcar o dată pe săptămână

Nu există niciun dubiu că ceea ce mâncăm influențează nivelul grăsimilor din sânge, în special în cazul persoanelor cu predispoziție genetică pentru displidemii. Ei trebuie să limiteze drastic consumul de alimente pline de grăsimi și colesterol, în timp ce restul indivizilor sunt sfătuiți să fie moderați. În principiu, o dietă anticolesterol cuprinde pentru toți românii aceleași alimente, dar în cantități diferite, mâncate cu o frecvență diferită.

Alimente care scad colesterolul. Sunt necesare oricărui român

Pește gras – somonul și macroul sunt cele mai indicate sortimente de pește pentru persoanele care vor să reducă nivelul colesterolului. Ele conțin o cantitate mare de acizi grași Omega 3; de altfel, peștele este un aliment de bază în dieta mediteraneană, considerată cea mai bună dietă de slăbit, dar și pentru menținerea sănătății. Important este ca peștele să fie gătit cât mai simplu, cel mai bine la cuptor sau pe grătar ori la abur.

Fructe – ele ajută ficatul să proceseze mai eficient colesterolul, prevenind în acest fel depunerea acestuia pe vasele de sânge. Printre fructele recomandate se numără merele, strugurii, căpșunele, murele, citricele, zmeura, afinele.

Leguminoase – linte, mazăre, fasole, năut – ele sunt bogate în fibre, minerale și proteine de calitate care au capacitatea de a reduce nivelul colesterolului ”rău” LDL. De asemenea, pot fi benefice și în dietele de slăbire, fiindcă au puține calorii și sunt sățioase.

Ciocolata amăruie, bună și periculoasă în același timp 

Cereale integrale – sunt recomandate îndeosebi orzul și ovăzul. Ele sunt cereale bogate în vitamine, minerale, fibre și alte substanțe care pot reduce în mod normal nivelul colesterolului.

Avocado – este un fruct bogat în grăsimi sănătoase și fibre, ce reprezintă ingredientele de bază pentru creșterea colesterolului ”bun” și scădere celui ”rău”. În plus, este sățios și poate fi eficient în curele de slăbire, cât și în cele de menținere.

Usturoiul – bogat în alicină, un compus care poate reduce presiunea arterială, dar și nivelul colesterolului ”rău”. Dat fiind că efectele pot fi obținute numai prin consumul unor cantități mari de usturoi, în acest caz se recomandă suplimente alimentare.

Ciocolată amară – cacaua este principalul ingredient din ciocolata neagră. Studiile arată că aceasta poate avea efecte benefice asupra vaselor de sânge, dar și asupra nivelului colesterolului. Chiar și așa, ai grijă la conținutul de zahăr din ciocolata neagră pe care o cumperi, deoarece acest ingredient favorizează depunerea țesutului adipos și crește riscul de obezitate și diabet.

DĂ PLAY ȘI FII MAI INFORMAT DECÂT PRIETENII TĂI