Alimentele care te fac să renunți la dulciuri. Descoperirea cercetătorilor: nu vei mai dori să mănânci

Alimentele care te fac să renunți la dulciuri. Descoperirea cercetătorilor: nu vei mai dori să mănânci

De ce apare pofta de dulce și cum putem să o combatem. Care sunt cauzele comune pentru care poftești la ceva dulce la cele mai nepotrivite ore, află din articolul următor.

Alimentele care te fac să renunți la dulciuri

„Dacă te surprinzi mâncând o gustare la ora 22.00, cel mai probabil nu stomacul te-a sfătuit să faci asta. De acest lucru s-a ocupat deja creierul tău”, a explicat David Zinczenko, un editor american şi autor al numeroase cărţi de nutriţie.

Astfel, fluctuațiile nivelului de zahăr din sânge, lipsa vitaminelor din complexul B sau a mineralelor precum fier, magneziu, stresul, programul haotic de somn, sărirea meselor principale pot fi câteva cauze comune pentru care apare pofta de dulce.

Spre exemplu, nivelul scăzut de dopamină, unul dintre neurotransmițătorii creierului sau „hormonul plăcerii”, îți poate crește pofta de dulce, dar alimentele bogate în tirozină, un aminoacid ce ajută la producerea neurotansmițătorilor, pot să combată acest lucru.

De altfel, proteinele împreună cu carbohidrații pot juca un rol important întrucât îți mențin senzația de sațietate. În plus, acestea conțin aminoacizi esențiali precum triptofanul, ce ajută la sintetizarea serotoniei sau al ”hormonului fericirii”.

De asemenea, o alimentație exhilibrată ce cuprinde grăsimi sănătoase, proteine slabe și fibre, va încetini absorbția zahărului în sânge și vei putea preveni pofta de dulce. Fructele sunt și ele o alternativă la zahărul rafinat, în timp ce condimentele conțin polifenoli cu acțiune antiozidantă care taie dependența de dulce. Pe de altă parte, alimentele fermentate sunt o sursă bogată de proteine care restabilesc echilibrul florei intestinale.

Alimentele ce-ti taie pofta de dulce
Alimentele ce-ti taie pofta de dulce

Alimente ce constituie surse esenţiale de tirozină

  • spirulină
  • carne
  • peşte
  • brânză tofu
  • lapte
  • parmezan
  • brânză ricotta
  • alge
  • ouă
  • boabe de soia
  • boabe de fasole
  • nuci, alune, seminţe
  • cereale integrale
  • germeni de grâu

Ce fructe au conţinut proteic

  • guava
  • prune
  • avocado
  • smochine
  • caise
  • piersici
  • kiwi
  • fructul pasiunii
  • portocale
  • grepfruit
  • banane
  • pepene galben
  • fructe de pădure
  • stafide

Care sunt alimentele care conţin proteine slabe

  • peşte alb (cod, tilapia, şalău, eglefin etc.)
  • iaurt grecesc
  • boabe de fasole, linte, mazăre
  • carne albă
  • brânză slabă (ricotta, feta, de capră etc.)
  • fructe de mare

Care sunt alimentele bogate în grăsimi bune

      • nuci, alune, seminţe
      • avocado
      • măsline
      • somon, păstrăv, macrou, sardine, hering
      • ouă
      • ulei de măsline
      • ulei de cocos
      • iaurt
      • unt de arahide
      • brânză cheddar
      • edamame (boabe de soia verzi)

Care sunt alimentele fermentate

  • kimchi
  • murături
  • iaurt
  • tempeh

În afară de mâncare, un alt truc care taie pofta de dulce este chiar imaginația. Trebuie să îți imaginezi că asezonezi dulciurile cu sare, apoi le savurezi. Sau hidratarea, limitarea alimentelor bogate în amidon și mese regulate.

DĂ PLAY ȘI FII MAI INFORMAT DECÂT PRIETENII TĂI