Alexandru Rafila, semnal de alarmă cu privire la restricțiile anti-Covid din școli. Care este adevărul din spatele exploziei de cazuri cu coronavirus

Alexandru Rafila, semnal de alarmă cu privire la restricțiile anti-Covid din școli. Care este adevărul din spatele exploziei de cazuri cu coronavirus Sursă foto: George Călin/Inquam Photos

Medicul Alexandru Rafila a explicat recent ce se întâmplă în școlile din România. În contextul pandemiei de COVID-19, reînceperea școlii s-a lăsat cu multe tensiuni și restricții, motiv de îngrijorare pentru părinți, bunici și cadre didactice.

Copiii trebuie să fie încurajați să meargă la școală

Nu mai este nicio noutate faptul că masca de protecție reprezintă unul dintre scutul esențial împotriva infectării cu COVID-19. Această regulă de protecție, precum și igienizarea mâinilor și păstrarea distanței sociale sunt niște măsuri menite să evite dezvoltarea focarelor de infecție.

Sursă foto: Inquam Photos/ Casian Mitu

În contextul unui nou record de cazuri COVID-19, medicul Alexandru Rafila le cere oamenilor să nu mai pună acest eveniment neplăcut pe seama începerii școlilor, deoarece nu este pertinent, având în vedere că școala a început doar de trei zile. Teama pe care adulții le-o induc copiilor poate avea consecințe grave, dezvăluie specialistul.

Doctorul sfătuiește cadrele didactice și părinții să încurajeze mersul la școală al elevilor, astfel încât aceștia să meargă cu încredere, dar în același timp să fie și responsabili.

Măsurile trebuie să fie aplicate pentru fiecare caz în parte

Președintele Societății de Microbiologie din România avertizează asupra creșterii numărului de cazuri are va avea loc în această perioadă. Acesta afirmă că se așteaptă să se vadă rezultatele începerii școlii, însă peste două săptămâni, nu acum. Scopul prioritar este acela de a proteja bătrânii, în timp ce elevii merg în continuare la școală.

Renumitul medic sfătuiește autoritățile să țină cont de fiecare școală și clasă, deoarece situațiile diferă de la caz la caz. Astfel, o măsură aplicată pentru o clasă cu 36 de elevi, nu va coincide pentru o clasă cu 15 elevi.

De asemenea, reprezentantul României la OMS le recomandă reprezentanților tuturor școlilor să introducă restricții de la caz la caz pentru a evita frustrările elevilor și de a da curs unor scandaluri fără izbândă.

Socializarea între copii este benefică

Acesta este conștient că nu există posibilitatea de a le impune copiilor să nu socializeze unii cu alții, ceea ce este perfect normal, însă este mai sănătos să îi învățăm cum să o facă, în loc să le interzicem acest lucru.

“Creștem, va exista o creștere, rămâne să vedem cât de importantă va fi și ce impact va avea deschiderea școlilor. Dacă protejăm bătrânii, nu vom avea probleme.

Copiii când pleacă de la școală interacționează unii cu alții, asta nu putem să ținem sub control și aș pleda și pentru o regândire a măsurilor în anumite școli.

Trebuie să adaptăm măsurile cu situația din fiecare școală, încât copiii să nu sufere, să se simtă confortabil, să nu meargă la școală și să simtă o frustrare, un stres pentru că, altfel, școala va deveni pentru ei o povară, nu o zonă de atracție. Noi trebuie să-i determinăm să meargă la școală, nu să refuze școala.

De exemplu, scenariul galben aplicat unei școli în care sunt 15 elevi în clasă și școala în care am 36 de elevi. Scenariul hibrid are rost în școala cu 36, dar e inutil în cazul unei școli în care sunt 15 elevi. Aplicarea de măsuri unice unor situații diferite nu știu dacă e cea mai potrivită soluție”, a explicat Alexandru Rafila.

DĂ PLAY ȘI FII MAI INFORMAT DECÂT PRIETENII TĂI