Atenție! Alertă de fraudă pentru clienții Lidl. Dacă primești acest mesaj pe adresa de e-mail, evită-l. Conducerea lanțului german de magazine a anunțat că mai mulți clienți au căzut în capcană. Este vorba despre o înșelătorie pe baza unui produs mult râvnit de gospodinele cu experiență în bucătărie. Iată despre ce este vorba!
Alertă în rândul clienților Lidl. Lanțul german de magazine nu a scăpat de escrocheriile de tip phishing. Mai mulți consumatori au anunțat reprezentanții unităților comerciale că au detectat o fraudă ce implică imaginea companiei.
Escrocheriile de tip phishing se referă la încercări frauduloase ale unor infractori de a obține informații sensibile, precum numere de carduri, date de identificare personală și alte informații de natură financiară. Astfel de înșelăciuni implică deseori imaginea unei companii sau a unui comerciant, așa cum se întâmplă și în cazul Lidl.
Noua înșelătorie de tip phishing a fost remarcată în cadrul unor e-mailuri primite de clienții magazinelor Lidl. În mesajele de acest fel, consumatorii sunt anunțați că au fost selectați pentru a participa la un program de fidelizare gratuit. Practic, tot ce trebuie să faci este să răspunzi la câteva întrebări și ești automat câștigătorul unui cadou. Însă nu orice fel de cadou, ci un Ninja Air Fryer, mult râvnit de gospodinele cu experiență.
În mesajul cu pricina se prezintă logo-ul lanțului german de magazine Lidl și o secțiune „Răspunde și câștigă”. Nu accesa niciun mesaj din e-mailul cu pricina, dacă îl primești și tu. Conducerea companiei a confirmat că este vorba despre o fraudă semnalată de mai mulți clienți.
Ai grijă să nu cazi și tu în plasa infractorilor cibernetici, care folosesc tehnici de „inginerie socială” pentru a înșela utilizatorii sub identități false. Dacă primești un e-mail de la Lidl în care ești încurajat să răspunzi la întrebări pentru a câștiga un anumit cadou, evită să o faci. Riști să îți oferi mai departe datele financiare și de identificare.
Reprezentanții Lidl au oferit asigurări că angajații de la departamentul de securitate al companiei fac eforturi pentru a rezolva incidentele de acest fel. Până atunci, este bine să fii atent la ceea ce ți se comunică în mesajele pe care le primești din partea a diverse companii, nu doar în cazul Lidl.
Când vine vorba despre mesaje în care ești anunțat că ai câștigat un produs, că trebuie să plătești o factură despre care nu știi nimic, că ai plasat o comandă care îți este necunoscută, este bine să eviți accesarea lor. În acest fel, te poți proteja de înșelăciunile tip phishing, care se extind în ultima perioadă.