Ajutoare pentru HoReCa, oferite de Guvern. Cum te poți înscrie pentru a obține banii

Ajutoare pentru HoReCa, oferite de Guvern. Cum te poți înscrie pentru a obține banii
Industria HoReCa, ajutată de Guvern. Ce sume de bani se pot accesa

Veste bună pentru milioane de români! Se vor oferi din partea Guvernului ajutoare de la stat pentru industria HoReCa, ce a avut foarte mult de suferit în pandemie. Înainte de toate, trebuie să știi cum te poți înscrie pentru a te bucura de sumele de bani.

Ce ajutor o să primească industria HoReCa. Sume imense de bani oferite de stat

Prin Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 224/2020 schema HoReCa va avea parte de sprijin financiar. Întreprinderile din turism, alimentație publică și evenimente o să primească ajutor după ce pandemia a afectat foarte grav această industrie. În lunile de izolare, afacerile nu au mai funcționat, iar apoi, antreprenorii au fost nevoiți să respecte un program ce nu a făcut minuni pentru câștiguri.

Începând cu ziua de marți, 29 iunie 2021, ora 10:00, o să fie disponibil un formular de înscriere pe link-ul https://granturi.imm.gov.ro/auth/login ce va rămâne activ timp de 10 zile lucrătoare, adică până pe 12 iulie la ora 20:00. Există posibilitatea de prelungire a programului, după cum a anunțat Ministerul Economiei.

Cei ce vor să intre în acest program pot să obțină până la 20% din scăderea cifrei de afaceri din 2020, comparativ cu 2019, de maxim 800.000 de euro. Dintre companiile ce s-au implicat în inițiativă se numără și Banca Transilvania, oferind finanțare nerambursabilă. Afacerile eligibile trebuie să depună o cerere pentru suma ce li se revine. Bugetul oferit pentru HoReCa este de 2,5 miliarde de lei.

Cum se pot accesa fondurile. Procesul este unul foarte simplu

Pentru a avea parte de acești bani, trebuie depusă, alături de cerere, Autorizația de funcționare/Licența de Turism/Certificatul de clasificare, dar și Raportul de expertiză contabilă sau de audit ce demonstrează baza de calcul pentru suma cerută. Orice raport trebuie să fie făcut de un Auditor membru CAFR sau un contabil CECAR. Cheltuielile ce au legătură cu activitatea vor putea să fie acoperite de afaceriști, iar eligibile sunt și microîntreprinderile.

Întreprinzătorii ce vor să participe la program trebuie să aibă un raport de expertiză contabilă sau de audit, să completeze cererea cu datele de identificare și să aleagă Banca Transilvania ca partener. După toți acești pași, fiecare cerere o să fie analizată de Ministerul Economiei, Antreprenoriatului și Turismului. Apoi, după ce specialiștii o să aleagă afacerile eligibile pentru grant, o să fie semnat un contract.

Banii vor fi livrați de la Guvern către Banca Transilvania. Reprezentanții companiei vor trimite, în cont, sumele necesare pentru afacerile ce au avut de suferit. Bineînțeles, clienții ce au card la această bancă vor avea parte de un subcont, iar ceilalți trebuie să își creeze un cont pentru a putea să se implice în program.

DĂ PLAY ȘI FII MAI INFORMAT DECÂT PRIETENII TĂI